برنامه دورهمی با تمام حاشیه‌هایی که برایش ایجاد شده اما کار خاص و سختی است و از حق نگذریم شب‌هایی که «خندوانه» و «دورهمی» پخش می‌شود مردم زیادی دیگر ماهواره نمی‌بینند و این بسیار ارزشمند است.

گروه فرهنگ و هنر مشرق- مهران رنجبر با موی فر و سبیل در سریال پربیننده «آوای باران» به یاد می‌آوریم. او سابقه زیادی در تئاتر دارد و کارهای جدی زیادی انجام داده و از انگیزه‌اش برای یک کار کمدی به زندگی ایده آل می‌گوید که نام مهران مدیری این شوق را در او ایجاد کرده که جلو بیاید و بدون ترس کار کمدی کند.

* تئاتر و تلویزیون همزمان

رنجبر: بعد از سریال «آوای باران»‌ در تلویزیون هیچ فیلمنامه‌ای را قبول نکردم. بیشتر درگیر کارهای تئاتر بودم تا اینکه ماجرای پیشنهاد کار در «دورهمی» پیش آمد. یک فضای تئاتری زنده مقابل 400 تماشاگر و بازی مقابل چند دوربین به صورت همزمان، برایم بسیار جالب بود. ضمن اینکه یک کار کمدی درست و درمان است. البته در چند نمایش کارهای کوچک و فانتزی انجام داده بودم که مورد علاقه خودم هم هست. الان هم که کار پخش می‌شود و چند قسمت جلو رفته، حس می‌کنم واقعا آن‌ را دوست دارم.

* یک طنز خاص و سخت

رنجبر: وجود حمید رحیمی به عنوان تهیه کننده و مهران مدیری در کنار همباز‌ی‌های فوق‌العاده باعث شد دوست داشته باشم در این کار حضور پیدا کنم. راستش وقتی پیشنهاد بازی به من شد،‌ خیلی تعجب کردم و اگر چه فضای مفرحی مثل «نون و ریحون» را تجربه کرده بودم اما کاراکترم در آنجا طنز نبود،‌ اما اینجا کاملا فضا فانتزی و طنز است و حس می‌کنم چقدر کار طنز‌، کار سختی است. این شکل کمدی اصولا با روحیه من بیشتر جور در می‌آید. یک موقعیت کمدی جدی است. مثل کارهای وودی آلن یا تارانتینو که یک جور طنز خاص دارد.


س


* احاطه مدیری به کارش

رنجبر: در دورهمی و روند کاری که طی آن انجام می‌دهیم،‌ متوجه شده‌ام که مهران مدیری چقدر کارش را بلد است و بی‌جهت در این عرصه اسم بزرگی نشده است. او واقعا برای کاری که انجام می‌دهد انرژی می‌گذارد و می‌بینم چطور برایش همه چیز مهم و کملا جدی است و چقدر به کار احاطه دارد.

* رضایت از حضور در دورهمی

رنجبر: برنامه دورهمی با تمام حواشی‌هایی که برایش ایجاد شده اما کار خاص و سختی است. وقتی می‌خواستیم برای اجرای یک نمایش روی صحنه برویم، دست کم 40 یا 50 روز تمرین می‌‌کردیم اما اینجا قبل از اجرا فقط 5 ساعت تمرین داریم. آن هم در حالی که هم باید تماشاگران حاضر در استودیو را راضی نگه داریم وهم حواسمان به اجرای درست مقابل دوربین‌ها باشد. همین سختی و چالشی که دارد برای من جذاب است. حالا هم از فیدبکی که برای شخصیت «سپهر» می‌بینم راضی هستم.


س


* مهران مدیری می‌داند...

رنجبر: شخصیت «سپهر» ماحصل تلاش نویسنده،‌ مهران مدیری و من است اما به مرور پخته‌تر شده است. انواع شخصیت‌ها را در آن می‌بینم و خیلی یک دفعه‌ای کارهایی را انجام می‌دهد. او بانمک است اما بازی در این نقش سخت بود. ضمن آنکه مهران مدیری اصلا نمی‌گذارد کسی در این کار از بداهه استفاده کند. او در حین کار به شدت با بداهه مخالف است و هر چه می‌بینید در خود متن هست. مدیری به خوبی انسجام کار را حفظ می‌کند در این کار هر کسی در کار خودش از سازندگان و بازیگران تا طراحان صحنه، لباس،‌ دکور و ... یک فرم هستند و یک تیم کامل هستیم. موفقیت به همین علت در کار ایجاد شده است. من سریالی بازی کردم که بعد از 50 قسمت درخشید اما این کار در همان 10 قسمت اول دیده شد و گل کرد. چنین کاری حتما چیزی دارد و بی‌شک مهران مدیری می‌داند که چه کار انجام می‌دهد و گل کرد. چنین کاری حتما چیزی دارد و بی شک مهران مدیری می‌داند که چه کار انجام می‌‌دهد و گرنه بی علت که کار مطرحی نمی‌شد.

* مبارزه شدید با ماهواره

رنجبر: بعضی‌ها می‌گویند کار «دورهمی» کپی است و... خب باید بپذیریم به لحاظ ادبیات نمایشی و تم، هیچ موضوعی نمانده و سال‌هاست تم نمایشی تمام شده است. می‌ماند ایده‌ها و در دنیا ایده‌های نو کار می‌شود، چه اشکالی دارد در ایده و نه در محتوا و اجرا، از آن‌ها کمک بگیریم؟! از حق نگذریم شب‌هایی که «خندوانه» و «دورهمی» پخش می‌شود مردم زیادی دیگر ماهواره نمی‌بینند و این بسیار ارزشمند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    چه شدیم مبارزه با ماهواره موضوع اصلی شدچرا و چگونه به عکس العمل افتادیم با عرض معذرت در مپل مناقشه نیست شغال بیشه مازندران را ندرد جز سگ مازندرانی
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    انصافا دورهمی بهتر از خندوانه است
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    البته اقای مدیری هم از بس انتقاد می کنه ادم حالش بد میشه چی میشد یه کم هم از خوبی ها بگیم.
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    فقط جناب خان
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    عجب
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    مش رجب
  • ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    هم خندوانه و هم دورهمی سخیف و مسخره است متاسفم برای آنها که این برنامه های بدتر از ماهواره را نگاه میکنند
  • پويا ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    ميخواي مثل خنداونه جلف بازي دربياره ، ها ! خوبه ؟
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    مش رجب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس