فرانسه امیدوار است با به دست آوردن یک برد در دیدار افتتاحیه مقابل رومانی، دوباره خاطرات خوش جشن قهرمانی خانگی در سال 1984 را تجربه کنند.

 ویژه‌نامه یورو 2016 مشرق - بازی افتتاحیه یورو 2016، ساعت 23:30 امشب (21 خرداد) برگزار می شود و در گروه A، فرانسه با تمام ستارگان خود برای شانزدهمین بار تقابل با رومانی را تجربه خواهد کرد. (تاریخچه همه تقابل های فرانسه و رومانی را اینجا ببینید)

به بهانه دیدار افتتاحیه امشب جام ملتهای اروپا 2016 تمامی مسابقات افتتاحیه چهارده دوره قبلی بازی‌‎های جام ملتهای اروپا را مورد بررسی قرار دادیم که نکات جلب توجه آن را می‌توانید در ادامه بخوانید.


اطلاعات کامل هر تیم، تاریخچه مسابقات، ستاره های ادوار مختلف را اینجا می توانید ببینید

* مساوی بیشترین نتیجه رقم خورده در افتتاحیه

میزبانان 14 دوره جام ملت‌های اروپا تاکنون 3 برد، 6 مساوی و 5 باخت در دیدار افتتاحیه داشته اند. با این حساب احتمال مساوی شدن دیدار فرانسه و رومانی هم دور از انتظار نخواهد بود. جالب اینکه از 6 تیمی که در افتتاحیه به تساوی دست یافته‌اند تنها ایتالیا در سال 1968 توانسته به عوان قهرمانی دست پیدا کند. (در سه دوره که میزبان مشترک داشته 2 برد و یک باخت برای میزبانی که در افتتاحیه نبوده به دست آمده که محاسبه نشده است)

* فرانسه رکوردار حضور در افتتاحیه

فرانسه تا پیش از یورو 2016 با ایتالیا و آلمان غربی در تعداد حضور در دیدار افتتاحیه رکوردی مشترک داشت و هرکدام از سه تیم در چهارده دوره قبل 3 حضور در دیدار افتتاحیه را تجربه کرده بودند اما با برگزاری دیدار امشب فرانسه مقابل رومانی، خروس‌ها به تنهایی با حضور در 4 دیدار افتتاحیه رکورددار خواهند شد.

* نتایج خروس‌ها در بازی ابتدایی جام

همانطور که گفته شد فرانسه تا پیش از دیدار امشب در 3 دیدار افتتاحیه جام‌ملتهای اروپا حضور داشته است و در این مسابقات 2 بار میزبان بوده است و در مجموع یک برد و یک باخت کسب کرده و در دیداری که میزبان نبوده به تساوی دست یافته است. خروس‌ها در سال‌های 1960، 1984 و 1992 در بازی افتتاحیه به میدان رفته‌‌اند و امشب پس از 22 سال برای چهارمین بار پا به چنین مسابقه‌ای خواهند گذاشت.

* میزبانانی که جام را در خانه نگه داشتند

اسپانیا، ایتالیا و فرانسه تنها میزبانانی بودند که در نهایت قهرمان شدند. اسپانیا در سال 1964، لاجوردی پوشان ایتالیا در سال 1968 و فرانسه در سال 1984 تنها تیم‌هایی بودند که اجازه ندادند تیم دیگری جام را از کشورشان خارج کند.

* تنها میزبان بازنده که فینالیست شد

پرتغال تنها میزبانی بود که در دیدار افتتاحیه باخت و به فینال رسید. پرتغالی‌ها در دیدار افتتاحیه جام ملتهای اروپا 2004 مقابل یونان به میدان رفتند که در نهایت یونانی‌های با نتیجه 2 بر یک پرتغال را شکست دادند. با وجود شکست پرتغال مقابل یونان این تیم توانست به فینال برسد اما از بخت بد دوباره به یونانی‌ها رسید. جالب اینکه یونان این بار با نتیجه 1 بر صفر توانست پرتغال را در خانه شکست داده و به مقام قهرمانی برسد.

اطلاعات همه دیدارهای افتتاحیه ادوار مختلف جام ملتهای اروپا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    فقط آلمان عشقه و بس.
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    یونان امسال هم قهرمانه
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    حیف ماه رمضون نیست بشینیم پای فوتبال و به بتالت بگذرونیم
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    فرانسه تیم خوبی داره امسال
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    اسپانیا
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    ؟؟؟/

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس