کد خبر 587129
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸

با حضور تیم‌های عملیاتی آتش نشانی و کمک نیروهای مردمی آتش سوزی جنگل‌های دزفول پس از ۲۴ ساعت مهار شد.

به گزارش مشرق، شامگاه پنجشنبه خبر وقوع آتش سوزی منطقه لنگر کوه در بخش شهیون دزفول و در شمال این شهرستان به واحدهای آتش نشانی اعلام شد.

پس از اطلاع تیم‌های آتش نشانی نیروهای عملیاتی این سازمان در کمترین زمان ممکن و با تمام تجهیزات و اقلام فنی به محل حادثه اعزام شدند و پس از آن با همکاری نیروهای مردمی و محیط زیست و منابع طبیعی آتش سوزی جنگل‌های دزفول در کمتر 24 ساعت مهار شد.

طبق اعلام مسئولان محلی، پس از این حادثه بیش از 2 هکتار از مراتع و جنگل شهرستان در شمال  دزفول آتش گرفته و از بین رفته است  که با حضور نیروهای عملیاتی آتش نشانی از گسترش این حادثه جلوگیری شده است.

گفته می‌شود به درخت‌های بلوط منطقه لنگر کوه دزفول پس از این حادثه خسارت وارد شده است که میزان این خسارت پس از برسی های نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

 لنگر کوه از شمالی‌ترین کوه‌های خوزستان است و کوه لنگر دزفول با ارتفاع 2337 متر در بخش سید ولی منطقه شهیون در شمال شهرستان دزفول و به فاصله 90 کیلومتری جاده‌ای و فاصله هوایی 51 کیلومتری از شهر دزفول قرار دارد.

در نزدیکی کوه لنگر، و در 73 کیلومتری دزفول، روستای تاریخی لیوس واقع شده که یکی از زیباترین روستاهای تاریخی کشور است که مجموعه‌ی کوه لنگر و روستای لیوس به همراه باغ‌های انار، درختان نخل زیبا و فضاهای سنگی و معماری خاص منطقه، مجموعه‌ی گردشگری کم نظیری را در شمال شهرستان دزفول به وجود آورده‌اند و  سبب شده مردم علاقه مند و گروه‌های کوهنوردی زیادی برای استفاده از طبیعت چشم نواز آن از این منطقه بازدید می‌نمایند.

این کوه در برخی ماه‌های سرد سال برف گیر است و سنگواره‌ی برد کژدم که یکی از آثار مهم طبیعی ملی است در دل این کوه قرار دارد تا مجموعه‌ی کوه لنگر و روستای لیوس یکی از جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد شهرستان دزفول و استان خوزستان باشد.

بخش کوهستانی شهیون دزفول با 2 هزار و 890 کیلومتر مربع وسعت، پنج دهستان و 372 واحد تقسیمات کشوری در شمال دزفول در استان خوزستان واقع شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس