کد خبر 587045
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

سخنگوی شرکت ذوب آهن با بیان اینکه کل نیاز ریل کشور حدود ۱۵۰ هزار تن در سال است، گفت: ما امکان تولید تمام این ریل ها را ارزان تر از قیمت وارداتی داریم.

به گزارش مشرق، محمدرضا کجباف  با اشاره به اینکه تقریباً از دو سال گذشته پروژه تولید ریل برای واگن‌های پرسرعت در شرکت ذوب آهن کلید خورده است، اظهار داشت: ظرفیت اسمی ذوب آهن برای تولید ریل و تیرآهن بال‌پهن 400 هزار تن است.

وی با بیان اینکه در سالهای 81 تا 89 نیز ذوب آهن 30 هزار تن ریل تولید کرده بود، افزود: اما متأسفانه به دلیل اینکه خریداری در بازار وجود نداشت این پروژه متوقف شد.

این مقام مسئول در کارخانه ذوب‌آهن با اشاره به پروژه جدید تولید ریل که تحت استاندارد اروپایی آغاز شده‌ است، گفت: براساس هدفگذاری‌ها تا پایان خردادماه تست سرد ریل‌ها انجام و از اول تیرماه تولید آن آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: تولید ریل کارخانه ذوب آهن براساس نیاز داخلی و خارجی انجام خواهد شد البته کل نیاز ریل کشور به شرط تحقق تمام پروژه‌ها حدود 150 هزار تن در سال است که ذوب آهن امکان تأمین تمام آنها را دارد. 

کج‌باف در خصوص قرارداد این کارخانه با شرکت راه‌آهن نیز گفت: هم اکنون برای خرید ریل‌های ذوب آهن توسط شرکت راه‌آهن در حال مذاکره هستیم وبه محض تحقق نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص واردات ریل توسط شرکت راه‌آهن از کشور هند نیز افزود: من در این مورد نمی‌توانم صحبت کنم چرا که این موضوع به خود شرکت راه آهن ارتباط دارد اما این نکته را می‌توانم بگویم که ریل‌های تولیدی ذوب آهن حتی ارزان‌تر از ریل‌های وارداتی است و با توجه به استانداردهای اروپا دارای استانداردهای لازم جهت مصارف داخلی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس