کد خبر 491960
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تاکید بر اینکه واگذاری رجا اشتباه بود، گفت: به ۷۰۰ هزار تن ریل نیاز داریم که از این میزان، ۲۵۰ هزار تن ریل از کشور هند و مابقی از طریق تولید داخل تامین می‌شود.

به گزارش مشرق ، محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر در کشور به ۷۰۰ هزار تن ریل نیاز داریم، گفت: براساس مصوبه سال قبل، قرار است از این میزان، ۲۵۰ هزار تن ریال از طریق کشور هند تامین شود.

وی به راه‌اندازی خط تولید ریل ملی در شرکت ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این خط تولید، می‌توانیم مابقی عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

مدیرعامل شرکت‌ راه‌آهن با اشاره به اینکه قرار بود تا اولین محموله ریل ملی تا پایان آذرماه به ما تحویل داده شود، اظهار داشت: با بازدیدی که از مجموعه ذوب‌آهن داشتیم، نشان داد که ریل ملی با کمی تاخیر وارد این بخش می‌شود و بعید می‌دانم که تا دهه فجر هم اولین محموله وارد پروژه‌ها شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این اتفاق که با تولید داخلی ریل، عقب‌ماندگی کشور جبران می‌شود، بسیار موضوع مهمی است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه ارزش دارایی‌های شرکت راه‌آهن ۶۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: از این رقم، سه درصد باید در اختیار بخش تعمیر و نگهداری قرار گیرد.

وی در خصوص واگذاری شرکت‌های راه‌آهن از جمله رجا به بخش خصوصی، گفت: این کار کاملاً اشتباه بود اما دیگر امکان بازگشت به این شرکت‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت‌ راه‌آهن با بیان اینکه با واگذاری هر شرکتی به یک بخش دیگر، امکان بازگشت آن وجود نخواهد داشت، اظهار داشت: در جریان خصوصی‌سازی در سال‌های گذشته خیلی از شرکت‌ها به نادرستی واگذار شده‌اند که به دلیل تغییر وضعیت‌های مالی این شرکت‌ها و تغییر در ساختار آنها، امکان بازگشت این شرکت‌ها وجود ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس