در حالي که دو شرکت بزرگ هواپيماسازي مدت‌ها بر سر کسب يک قرارداد چند ميليارد دلاري رقابت مي‌کردند، اشتباه نيروي هوايي آمريکا موجب افشاي اطلاعات محرمانه اين دو شرکت رقيب شد.

به گزارش مشرق به نقل خبرگزاري آسوشيتدپرس، نيروي هوايي آمريکا به اشتباه اطلاعات حساس شرکت‌هاي سازنده تانکر سوخت را فاش کرد.
بر اساس اين گزارش، نيروي هوايي آمريکا اطلاعات محرمانه مربوط به پيشنهادات شرکت‌هايي را که در مزايده چند ميليارد دلاري و دراز مدت ساخت يک مخزن جديد سوخت‌گيري مجدد شرکت کرده بودند را افشا کرده و شرکت‌هاي رقيب را از پيشنهاد يکديگر مطلع ساخت.
دو شرکت هواپيماسازي بوئينگ آمريکا و ايرباس اروپا براي بدست آوردن قرارداد 35 ميليارد دلاري ساخت 179 تانکر جديد سوخت هواپيما شرکت مي‌کردند.
سرهنگ " لس کادليک" سخنگوي نيروي هوايي آمريکا در گفت‌وگو با خبرگزاري رويترز، بروز اين اشتباه و افشاي اطلاعات محرمانه شرکت‌هاي حاضر در مزايده را تائيد کرد اما از بيان جزئيات بيشتر و شرح اين مطلب که چه اطلاعاتي افشا شده‌اند،‌ خودداري نمود.
اگرچه سخنگوي نيروي هوايي آمريکا تاکيد کرد که اين نيرو تدابيري را براي جلوگيري از وقوع مجدد اين مسئله اتخاذ کرده است اما ابعاد ناشي از اين اشتباه به حدي گسترش پيدا کرد که سناتور "پتي موراي" نيز طي سخناني با ابراز نگراني از عدم اداره صحيح اطلاعات توسط نيروي هوايي، گفت: اين قرارداد بسيار حساس و بحراني است و عواقب بسيار جدي براي ارتش و اقتصاد آمريکا خواهد داشت. اما اشتباه نيروي هوايي گذشته از آنکه موجب تاخير بيشتر در اين عمليات مي‌شود، اين امکان را فراهم مي‌کند که يکي از شرکت‌ها بطور غيرقانوني امتياز بيشتري براي رقابت بدست بياورد.
بر اساس اين گزارش، نيروي هوايي آمريکا از سال 2003 تاکنون تصميم دارد تا تانکرهاي سوخت‌گيري مجدد موسوم به "کا.سي-135" را که از دهه 50 تاکنون استفاده مي‌شود، تعويض کند.
اگرچه انتظار مي‌رفت قرارداد اوليه 35 ميليارد دلار هزينه داشته باشد اما جايگزيني تانکرهاي قديمي کل ناوگان هوايي آمريکا حتي تا 100 ميليارد دلار نيز هزينه خواهد داشت.
با توجه به ارزش بالاي اين قرارداد، دو شرکت هواپيماسازي بوئينگ آمريکا و ايرباس اروپا به سختي مشغول رقابت براي کسب آن بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس