کد خبر 586324
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲

نیروهای دموکراتیک سوریه خود را به 2 کیلومتری شهر منبج در ریف شمالی حلب رساند‌ه‌اند و داعش نیز در حال تخلیه این شهر است.

 به گزارش مشرق، نیروهای دموکراتیک سوریه، روستاهای البوبر، بورکیج، مزرعه و جب الکلب در  محور قره قوزاق در ریف شهر منبج را تحت کنترل گرفتند.

2 روستای «فرس الکبیر» و «المحدثه» در محور سد تشرین در ریف شمال شرقی حلب نیز پس از درگیری با داعش به سیطره نیروهای دموکراتیک سوریه درآمده است.

این عملیات با کشته شدن 26 تروریست داعش و غنیمت برخی تجهیزات نظامی آنها همراه بود.

منابع ویژه کُرد گفتند: با رسیدن نیروهای دموکراتیک به فاصله کم‌تر از 2 کیلومتری منبج، داعش به غیرنظامیان اجازه خروج از شهر را داد.

این منابع افزودند: عناصر داعش نیز با تجهیزات نظامی سنگین در حال تخلیه شهر و فرار به سوی الباب هستند و و تا کم تر از 24 ساعت دیگر درگیری‌ها با داعش از دو سمت شرق و جنوب شرقی منبج به داخل شهر منتقل خواهد شد.

چهار عامل انتحاری داعش صبح دیروز کمربند انفجاری خود را در اطراف روستای قیراط الکبیر در ریف شمال شرق منبج منفجر کردند آن هم پس از اینکه توسط یکی از گروه‌های نیروهای دموکراتیک محاصره شدند، این در حالی است که اجساد 18تن از عناصر داعش ازجمله هشت خارجی در این روستا پیدا شد.

در همین حال پنج تن از عناصر داعش در حمله نیروهای دموکراتیک به خودروی حامل تروریست‌هایی که در حال فرار از ریف منبج به سوی منطقه قره قوزاق بودند کشته شدند آنها قرار بود با عبور از رودخانه فرات خود را به ریف رقه برسانند.

سرهنگ «طلال سلو»، سخنگوی رسمی نیروهای دموکراتیک در اظهاراتی رسانه‌ای گفت: خروج غیرنظامیان از شهر منبج و روستاهای اطراف آن در ریف شمال شرق حلب موقتی است و اهالی منبج پس از سرکوب داعش به آنجا بازمی گردند.

وی افزود: درخواست برای خروج غیرنظامیان از منبج به منظور حفظ جان آنها و بکارگرفته نشدن آنها توسط داعش به عنوان سپر  انسانی صورت گرفته است.

عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه به سوی رقه که از 24 ماه مه گذشته آغاز شده بود به سوی آزادسازی شهرهای منبج و جرابلس در ریف شمالی حلب تغییر مسیر داد.

عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال حلب به بهانه پاسخ به درخواست کمک اهالی این مناطق انجام شده و طی روزهای اخیر به دنبال عقب‌نشینی‌های سریع و غیر قابل توجیه داعش با پیشروی خوب نیروهای دموکراتیک همراه بوده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    مشرق مثله اینکه دوست داری سوریه دست داعش بمونه تا کردها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس