کد خبر 586242
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دولت این کشور مانع از سفر اعضای کنگره به ایران نمی‌شود، اما به علت نداشتن حضور دیپلماتیک در این کشور، نمی‌تواند از آنان «حمایت» کند.

 به گزارش مشرق، به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، تونر ضمن تصریح این نکته که دولت آمریکا مانع از سفر نمایندگان کنگره به ایران نخواهد شد گفت  درباره درخواست نمایندگان کنگره برای صدور روادید سفر به ایران، نظر خاصی  ندارد.

پایگاه اینترتی وزارت خارجه آمریکا، مارک تونر در نشست خبری خود در این وزارتخانه، ضمن تصریح این نکته که دولت آمریکا مانع از سفر نمایندگان کنگره به ایران نخواهد شد گفت  درباره درخواست نمایندگان کنگره برای صدور روادید سفر به ایران، نظر خاصی  ندارد.

خبرنگاری از تونر پرسید: وزارت خارجه ایران درخواست صدور روادید برای سه نماینده جمهوریخواه کنگره را رد کرده است، همه این افراد ازمنتقدان توافقنامه ایران (برجام) بوده اند و می خواستند به ایران بروند. صرفنظر از انگیزه‌های این افراد برای سفر به ایران‌، آیا این موضوع چیزی است که شما در تماس با ایرانی ها به آن اعتراض خواهید کرد؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ گفت: من به تازگی در این باره مطلع شدم، پاسخ ایرانی ها به درخواست صدور روادید برای اعضای کنگره به ما رسید و ما این موضوع را به اطلاع نمایندگان کنگره رساندیم. من هیچ اظهار نظر خاصی در این باره ندارم.

خبرنگار از وی پرسید: آیا شما دوست دارید که اعضای کنگره به ایران سفر کنند ؟

مارک تونر گفت: اگر آنها دوست دارند به ایران سفر کنند ما مانع سفرشان نمی شویم. ما هیچ حضور دیپلماتیک(در ایران) نداریم که بخواهیم از چنین سفرهایی حمایت کنیم. ما نمی خواهیم جلوی سفرشان را بگیریم.

خبرنگار پرسید: آیا شما تمایل دارید که از طریق سفارت سوئیس یا هر کشور دیگر اقدام کنید تا آنها تجدید نظر کنند؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: نمی دانم، باید بررسی شود.

وی در بخشی دیگر از اظهاراتش در واکنش به پرسشی درباره نبرد فلوجه گفت: وضع دشواری در داخل و اطراف فلوجه وجود دارد. گزارش هایی که ما مشاهده کردیم نگران کننده هستند. ما معتقدیم که نخست وزیر عبادی  در عراق تلاش کرد تا درباره برخورد نامناسب با غیرنظامیان عراقی بدست نیروهای امنیتی عراق تحقیق کند. ما معتقدیم که دولت عراق تلاش کرد تا مانع از تلفات غیرنظامیان شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس