سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن هشدار به سرکرده جدید طالبان اعلام کرد که ضمانتی وجود ندارد که در صورت نپیوستن وی به روند صلح افغانستان، به سرنوشت سرکردگان پیشین طالبان دچار نشود.

 به گزارش مشرق، به نقل از «آوا»، «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن مدت هاست که از مذاکرات صلح افغانستان-طالبان حمایت و از پیوستن سرکرده طالبان به روند صلح استقبال می کند.

وی افزود: هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر «ملا هیبت الله آخوند زاده» مذاکره نکند، هواپیماهای بی سرنشین بار دیگر سرکرده جدید طالبان را هدف قرار ندهد.

لازم به ذکر است که پس از انتخاب آخوندزاده به عنوان سرکرده جدید طالبان متعاقب مرگ «ملا اختر منصور» سرکرده پیشین این گروه، آمریکا اعلام کرد که آخوندزاده شامل لیست سیاه این کشور نیست و این فرصتی است تا وی مذاکره صلح با افغانستان را آغاز کند.

اما آخوندزاده پس از انتصاب به سمت سرکردگی طالبان با انتشار پیامی صوتی اعلام کرد: ما تاریخ ۲۳ ساله گروه طالبان و نیز یاد «ملا عمر» و «ملا اختر منصور» سرکردگان پیشین این گروه را ازیاد نمی بریم و در مذاکرات صلح افغانستان شرکت نمی کنیم و  همچنان به جهاد خود علیه نیروهای بیگانه در خاک افغانستان ادامه می دهیم.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس