کد خبر 578980
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

واشنتگن با وجود جنایاتی که گروه شبه نظامی احرارالشام در سوریه انجام داده همچنان به حمایت از این گروه ادامه می‌دهد چون عربستان از احرار الشام حمایت می‌کند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، احرارالشام یک گروه تروریستی در سوریه است که در تشکل موسوم به "کمیته عالی مذاکرات" عضویت دارد؛ کمیته‌ای که با حمایت عربستان ایجاد شد و اصلی‌ترین گروه مخالفان در گفت‌وگوهای ژنو نام گرفت.

در 13 مه سال جاری میلادی نیروهای این گروه تروریستی به روستای "زهراء"، در سوریه حمله کرده و ده ها تن از مردم این روستای شیعه نشین را کشتند یا به اسارت گرفتند.

دو روز قبل از آن، ‌واشنگتن پیشنهاد روسیه در سازمان ملل را که درباره تروریست دانستن احرارالشام و گروه دیگر به نام "جیش الاسلام"بود، رد کرد؛ این دو گروه افراط‌گرا به صورت مکرر آتش بس را در سوریه نقض می‌کنند.

مارک تونر،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با دفاع از این اقدام دولت واشنگتن گفت: انگلیس، فرانسه و اوکراین نیز در شورای امنیت از این اقدام حمایت کردند.

وی در این باره گفت: احرارالشام یک سازمان بین المللی تروریستی نیست بلکه بخشی از گروه های اپوزیسیون سوریه است که مورد حمایت کمیته عالی مذاکرات ژنو و همچنین گروه بین المللی حمایت از سوریه محسوب می شود؛ گروهی به ریاست روسیه و آمریکا و متشکل از 20 کشور شامل فرانسه،‌ انگلیس، آلمان،‌ ایتالیا،‌ اردن، لبنان، مصر، کشورهای حوزه خلیج فارس و چین.

تونر درحالیکه سعی می‌کرد تا قتل عام در روستای زهراء در سوریه به دست نیروهای گروه تروریستی احرارالشام را تقبیح کند، به دنبال منحرف ساختن این مساله نیز بود و گفت: ما در بخش‌های دیگری از سوریه شاهد حملاتی از سوی دولت دمشق هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن بر این گروه فشار می‌آورد تا از آتش بس تبعیت کند یا خیر، گفت:‌ ما به این گروه کارت زرد نشان نمی‌دهیم.

این گروه تروریستی در فهرست سازمان های تروریستی خارجی آمریکا قرار ندارد. از جانب آمریکا این گروه و بسیاری دیگر از گروه‌های تروریستی در سوریه میانه رو هستند چون بدون حمایت از این گروه ها، آمریکا گزینه سیاسی دیگری در سوریه ندارد و اگر اینگونه نباشد،‌ واشنگتن باید بپذیرد که اسد در قدرت خواهد ماند و تروریست‌ها باید نابود شوند. به همین دلیل،‌ چنین مساله‌ای را نمی پذیرند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس