کد خبر 585190
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

نایب قهرمان وزنه برداری جهان گفت: من به غیر از جایزه مسابقات پاداش دیگری بابت رکوردشکنی‌ ام نگرفتم و شاید شکستن رکورد دنیا چیز کمی است.

به گزارش مشرق، کیانوش رستمی درباره پاداش‌هایی که تاکنون برای شکستن دو رکورد جهان دریافت کرده است، اظهار کرد: فدراسیون وزنه برداری 5000 دلار برای قهرمانی در دسته 85 کیلوگرم و 6000 دلار برای شکستن دو رکورد جهان به من داد.

او در پاسخ به این پرسش که از سوی کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش پاداش یا حتی قول پرداخت آن داده نشده است؟ تصریح کرد: در دنیا کسی که رکورد جهان را می‌شکند هدایای زیادی می‌گیرد زیرا رکوردی که شکسته می‌شود، سالیان سال در جدول رکوردشکنان باقی می‌ماند. این همه جنگ و جدالی که در سنگین وزن وجود دارد برای این است که چه کسی می‌خواهد رکورد دنیا را بشکند. الان یک ایرانی در دسته 85 کیلوگرم رکورد جهان را شکسته اما انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

رستمی همچنین گفت: من به غیر از جایزه مسابقات، هدیه دیگری نگرفتم و البته منتظر هدیه‌ای هم نبودم زیرا برای من مهم این بود که در کشور خودم رکوردشکنی داشته باشم. در هر مسابقه‌ای که از این پس برگزار می‌شود، نام کیانوش رستمی و ایران در جدول رکوردشکنان وجود دارد. خیلی از وزنه بردارانی که رکورد جهان را شکسته‌اند این کار در کشور خود انجام نداده‌اند اما اکنون اسم ایران ماندگار می‌شود و این یادگاری است که باقی می‌ماند و فکر نمی‌کنم به این راحتی پاک شود.

نایب قهرمان وزنه برداری جهان در ادامه افزود: شاید رکورد دنیا چیز کمی است و باید رکورد دیگری می‌شکستم. البته من به عشق مردم و با وجود حاشیه‌هایی که برایم درست کردند و گفتند کیانوش رستمی تنها تمرین می‌کند، نمی‌تواند رکورد بزند یا ورزشکار سالار است این کار را انجام دادم. من اگر ورزشکار سالار بودم نباید به پرچم ایران و وارد شدن نامش در جدول رکوردشکنان فکر می کردم.

رکورددار وزنه برداری جهان در پاسخ به این پرسش که به فکر شکستن رکورد المپیک نیز هست، تصریح کرد: مهمتر از هر چیزی اول به اهتزاز درآمدن پرچم ایران است و بعد اتفاقات قشنگ‌تر. در حال حاضر رکورد جهان به اسم من است و لزومی ندارد با خودم لجبازی کنم.

او درباره اینکه در این مدت باقی مانده برنامه تمرینی‌اش به چه صورت است، گفت: باید تمریناتم را به نحو احسن انجام دهم تا پیشرفت خوبی داشته باشم. تا المپیک 60 روز باقی مانده و در این مدت می توان تمرینات خوبی انجام داد.

رستمی درمورد بازتاب رکوردشکنی‌اش میان مردم تصریح کرد: بازتاب خوبی بین مردم و همشهری هایم داشت اما از مسئولان کرمانشاه هیچ کسی با من تماس نگرفت که تبریک بگوید. البته احساس می کنم مدیر کل ورزش و جوانان کرمانشاه در سالن بوده است، اما اگر بود جلو می‌آمد و تبریک می‌گفت و شاید حضورش صحت نداشته باشد. بد نبود حداقل از اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه تماس می‌گرفتند.

او ادامه داد: بعضی از روسای هیات‌های شهرهای مختلف از ورزشکاران‌شان قبل از مسابقه تجلیل کردند اما در شهر من حتی یک بنر نصب نکرده بودند. رکوردی که ثبت کردم بعد از 18 سال شکسته شد و به شخصه می‌توانم بگویم رکوردشکنی از مدال جهانی و المپیک مهمتر است زیرا تا چندین سال باقی می ماند.

رستمی با بیان اینکه رکوردشکنی‌اش در دنیا مثل بمب منفجر شده است، گفت: خیلی از افراد از طریق اینستاگرام برایم پیام تبریک فرستادند. برخی روزنامه های خارجی که گفته بودند وقتی رکورد جهان را ذز تمرینات شکستم وزن استاندارد نداشتم الان چه جوابی می‌خواهند بدهند؟
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس