کد خبر 585171
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

نشریه تایمز انگلیس امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیروهای ویژه انگلیسی در خط مقدم جبهه گروه های معارض سوریه حضور دارند.

 به گزارش مشرق، روزنامه تایمز در گزارش خود به نقل از منابع نظامی نوشت: نیروهای ویژه انگلیس در خط مقدم جبهه سوریه از یکی از یگان های گروه های شورشی این کشور در مقابل حمله های داعش دفاع می کنند.

بنا بر اعلام تایمز، این عملیات نخستین سند حضور مستقیم نظامیان انگلیسی در جنگ سوریه است که نشان می دهد از آموزش صرف شورشیان در اردن فراتر رفته اند.

نیروهای ویژه انگلیس که در اردن مستقر هستند به کرات برای حمایت از گروه معارضان سوری موسوم به ارتش آزاد، وارد خاک سوریه شده اند؛ یگان مذکور هم اکنون در روستای التنف در جنوب شرق سوریه هدف حمله های داعش قرار دارد.

تایمز افزود: این یگان متشکل از نیروهای ویژه سابق سوریه است که پس از پشت کردن به ارتش بشار اسد مورد آموزش مجدد نظامیان انگلیسی و آمریکایی قرار گرفتند.

جنگ سوریه که اکنون وارد ششمین سال شده است، با حمایت غرب و هم پیمانانش همانند عربستان، قطر، ترکیه و رژیم صهیونیستی از گروه های تروریستی و مسلح در مقابل دولت و ملت سوریه آغاز شد. هرج و مرج ناشی از خشونت مسلحانه این گروه ها و نیز کمک های نظامی حامیانشان باعث شد تا زمینه برای ظهور و گسترش گروه های تروریستی مهیا شود.

این گروه ها اکنون در برخی نقاط سوریه در مقابل یکدیگر قرار گرفته و هریک دیگری را سد راه رسیدن به اهدافشان می دانند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس