کد خبر 582965
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

معارضان سوری اذعان کردند، ورودی‌های مرکز غوطه شرقی، در ریف دمشق تحت کنترل آتشباری ارتش سوریه قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، پیشروی ارتش سوریه در محورهای عملیاتی غوطه شرقی دمشق موجب شد تا معارضان سوری اذعان کنند، ارتش سوریه موفق شد ورودی‌های منتهی به منطقه میانی ریف شرقی دمشق را تحت کنترل آتشباری خود درآورد.
 
جدیدترین گزارش‌های میدانی معارضان سوریه از محورهای عملیاتی غوطه شرقی حاکی است که ارتش سوریه « گردان إنشاءات فرودگاه نظامی» و ورودی‌های شهرک‌های بیت نایم و المحمدیة از سمت بزرگراه اصلی غوطه را زیر آتش سنگین گرفته‌‌اند تا دو شهرک جسرین و المحمدین به خط مقدم درگیری‌ها در این منطقه تبدیل شود.
 
درگیری‌ها در این منطقه بین ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی فیلق الرحمن، حرکة احرار شام و ائتلاف تروریستی موسوم به «جیش الفسطاط» جریان دارد که جبهه النصره و فجر الأمه مهمترین گروه‌های تشکیل دهنده آن شمرده می‌شوند.
 
نیروهای سوری در ادامه عملیات نظامی خود در مبارزه با گروه‌های تروریستی در این منطقه 19 مه شهرک‌های دیر العصافیر، زبدین، حوش الدویر، البیاض، حرستا القنطرة، الرکابیة، حوش الحمصی، بزینة و نولة و  26 مه شهرک بالا را آزاد و از عناصر تروریستی پاکسازی کردند.
 
با احتساب این پیروزی‌ها از جمله آزادسازی روستای «بالا» که نقطه تلاقی جنوب، مرکز و منطقه المرج در ریف دمشق است، بخش جنوبی غوطه شرقی به طور کامل به کنترل ارتش سوریه درآمده و عملیات آتی این نیروها آزادی دروازه‌های ورودی منطقه میانی غوطه شرقی است که از شهرک جسرین آغاز شده و تا شهرک‌های کفر بطنا و سبقا ادامه می‌یابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس