کد خبر 600595
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

منابع انگلیسی بامداد روز شنبه گزارش دادند دولت دیوید کامرون قصد دارد نیروهای نظامی بیشتری را به کشور بحران زده افغانستان اعزام کند.

 به گزارش مشرق، این منابع عنوان کردند که دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس قرار است در جریان نشست سران ناتو در ورشو رسما این مساله را اعلام کند.

به گفته این منابع، انتظار می‌رود که بیش از 50 نیروی اضافی به نیروهای کنونی انگلیس که هم‌اینک در افغانستان مستقر هستند، بپیوندند.

اسکای نیوز در گزارش در این خصوص گفت برخی از این نیروهای نظامی انگلیس به نیروی ضد تروریسم خواهند پیوست و شماری دیگری از آنها قرار است به آموزش نیروهای امنیتی افغانستان بپردازند.

منابع انگلیسی پیشتر گفته بودند که فرماندهان آمریکایی پیش ‌از این از متحدان این کشور ازجمله انگلیس خواسته‌اند که نیروهای بیشتری را به افغانستان اعزام کنند.

دیلی تلگراف در گزارشی در این خصوص نوشته بود که منابع وزارت دفاع انگلیس تایید کرده‌اند که دولت این کشور با توجه به درخواست های یاد شده، افزایش نیروهایش را در افغانستان برای اولین بار از سال 2010 میلادی مدنظر قرار داده است.

روزنامه «دیلی میل» نیز نوشته بود که به دلیل افزایش خشونت‌ها و فعالیت‌های طالبان در افغانستان، دولت انگلیس قصد دارد تا مأموریت مشورت ‌دهی و آموزشی نظامی خود را در افغانستان تمدید کرده و نیز نیروی بیشتری را به این کشور، اعزام کند.

به نوشته این روزنامه، دیوید کامرون در نشست سران ناتو در ورشو پایتخت لهستان ، همچنین اعلام خواهد کرد که 450 سرباز این کشور با هدف مأموریت آموزش نیروهای امنیتی افغانستان در سال 2017 میلادی در کنار نیروهای امریکا، خواهند ماند.

مأموریت رزمی نیروهای نظامی انگلیس در افغانستان در ماه دسامبر سال 2014 میلادی پس از 13 سال حضور در این کشور، پایان یافت اما در همان زمان لندن تصمیم گرفت در حدود 450 نظامی‌اش را چارچوب مأموریت آموزشی و پشتیبانی از نیروهای افغان حفظ کند.

براساس گزارش‌های منتشرشده در جریان حضور 13 ساله نیروی نظامی انگلیس در افغانستان، 140 هزار نفر از این نیروها ، در این کشور خدمت کردند که ماحصل آن 453 نفر کشته و 2 هزار و 188 نفر زخمی بود.

بسیاری از انگلیسی‌ها حضور این نیروها را در افغانستان با توجه به هزینه‌های زیاد صورت گرفته ، فاقد 'دستاوردی ارزنده ' توصیف کرده‌اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس