کد خبر 585039
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، گفت: در ارزیابی 300 فیلم سینمایی برتر در سه دهه گذشته مشخص شد که در دهه سوم نسبت به دهه اول مصرف سیگار در مردان 4 برابر و در زنان 10 برابر افزایش یافته است.

افزایش مصرف سیگار در زنان و مردان بازیگربه گزارش مشرق، محمدهادی ایازی در دهمین جلسه ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات گفت: مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه نمایش مصرف مواد دخانی در فیلم‌های سینمایی بررسی انجام داد که نتیجه آن نشان داد در سه دهه گذشته نمایش مصرف سیگار و قلیان افزایش یافته است.

وی افزود: در هر دهه 100 فیلم برتر سینمایی بررسی شد و در مجموع 300 فیلم مورد ارزیابی قرار گرفت که در آنها زمان استفاده از سیگار، جنسیت، نقش اول مثبت و منفی مصرف‌کننده بررسی شد. در این تحقیق دهه دوم نسبت به اول مصرف سیگار در مردان 2 برابر و در زنان 4 برابر افزایش یافته بود.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: بررسی این فیلم‌ها در دهه سوم نسبت به دهه اول نشان داد که مصرف سیگار در مردان 4 برابر و در زنان 10 برابر شده بنابر این وضعیت دهه چهارم نشان می‌دهد که وضع بدتر خواهد شد.

ایازی گفت: اکنون کمتر فیلمی تولید شده که در آن سیگار استفاده نشده باشد و این موضوع باید در زمان صدور پروانه برای تولید فیلم‌ها کنترل شود که البته قول داده شده رعایت‌های لازم انجام شود.

وی افزود: نامه‌ای برای وزیر فرهنگ و ارشاد و صدا و سیما در این زمینه فرستاده شده چرا که عدم مصرف سیگار اصلاً در فیلم‌های سینمایی رعایت نمی‌شود اما در سریال‌ها اینگونه نیست و نباید جوانان و بینندگان به مصرف ترغیب شوند.

در ادامه حسن ضیاءالدینی مدیرکل سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: مطالبی از عدم مصرف سیگار در کتب درسی پایه هفت و هشت آمده که این موضوع ادامه می‌یابد.

وی افزود: همچنین کمپین آموزشی عاری از دخانیات در مقطع دبستان برگزار و 300 نفر برگزیده شدند. سفیران سلامت و آموزش دانش‌آموزان را هم داشته‌ایم. همچنین بررسی شیوع دخانیات در دانش‌آموزان انجام شده که در جلسه بعدی ستاد اعلام می‌شود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس