چندی پیش در آستانه روز جهانی بدون دخانیات پویش ملی «قلیان‌ها را گلدان کنیم» با حضور چهره های سینما، موسیقی و ورزش آغاز به کار کرد.

هنرمندانی که قلیان را به گلدان تبدیل کردند +تصاویربه گزارش مشرق،‌ چندی پیش در آستانه روز جهانی بدون دخانیات پویش ملی «قلیان‌ها را گلدان کنیم» با حضور چهره های سینما، موسیقی و ورزش آغاز به کار کرد. این پویش تا به امروز با استقبال نسبتا خوب پزشکان، هنرمندان سینما و موسیقی، ورزشکاران و مردم رو به رو شده است.

پویش ملی «قلیان ها را گلدان کنیم» در شرایطی مطرح شده که استعمال دخانیات میان جوانان به یک اپیدمی تبدیل شده و حتی بعضا در رسانه ها از استعمال قلیان توسط مطرح ترین ورزشکاران کشور نوشته می شود. قلیان کشیدن میان جوانان، نوجوانان و زنان نیز بر همین اساس، هر روز بیش از روز پیش گسترده می شود.

بنا به برآوردهای علمی انجام شده توسط وزارت بهداشت، ضررهای ناشی از استعمال قلیان بسیار بیشتر از مصرف سیگار است و نکته جالب اینکه خیلی از علاقه مندان به قلیان، سیگاری هم نیستند. تحقیقات نشان می دهد میزان مواجهه با دود در هر وعده مصرف قلیان معادل استعمال 100-80 نخ سیگار بوده و آلودگی تنباکوهای معطر به ترکیبات سرطان زای قطعی همچون بنزن، فلزات سنگین و نگران کننده تر، آلودگی تنباکو ها حین آماده سازی به برخی از مواد روانگردان این دغدغه را دو چندان ساخته است.
 
{$sepehr_album_43392}
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    همون پارتی های مختلط باریگران واسمون کافیه این نمایشات واسه ما ارزشی نداره
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    معیار هنرمند بودن برای شما چیست؟ و ایا افرادی که در خارج مرز هر روز شهید میشوند تا در امنیت بی حجابی و بی تقوایی و بی غیرتی کنید ارزش ندارند که یک بخش ثابت از این بحث هنرمندانتان شوند؟
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس