آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید درباره معاشرت با افراد فرقه ضاله بهائیت تأکید کرد: به یقین معاشرت با آن‌ها از سوی هر کس باشد حرام است، مگر اینکه امیدوار به هدایت آن‌ها باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی: معاشرت با بهائی‌ها حرام است+دستخطبه گزارش مشرق، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در پاسخ به استفتاء خبرگزاری فارس مبنی بر حکم معاشرت و نشست و برخاست با فرقه ضاله بهائیت و انتشار عکس بی‌حجاب این افراد، این گونه بیان داشت: به یقین معاشرت با آن‌ها از سوی هر کس باشد حرام است.

متن استفتاء و پاسخ به شرح ذیل است:

*با توجه به دیدار اخیر خانم فائزه هاشمی با فریبا کمال‌آبادی از رهبران زندانی جامعه بهائی، حکم معاشرت و نشست و برخاست با فقه ضاله بهائیت چیست؟ دیگر اینکه انتشار عکس بی‌حجاب این افراد-با توجه به اینکه در داخل ایران هستند-اشاعه فحشا نیست؟

-به یقین معاشرت با آن‌ها از سوی هر کس باشد، حرام است، مگر اینکه امیدوار به هدایت آن‌ها باشند و انتشار چنان عکس‌هایی مصداق اشاعه فحشا می‌باشد.

 آیت‌الله مکارم شیرازی: معاشرت با بهائی‌ها حرام است+دستخط 

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در 27 اردیبهشت ماه گذشته نیز در جلسه درس خارج فقه خود با اشاره به ملاقات فائزه هاشمی با اعضای فرقه بهائیت اظهار داشت: منتظر بودم که ببینم آیا در این خصوص اعتراضی می‌شود یا خیر که دیدم خبری نیست تا اینکه شنیدیم پدر او اعتراض ملایمی داشته است و جای شکرش باقی است ولی باید پرسید چرا دیگران سکوت کردند.

وی با بیان اینکه به سهم خودم چنین اقدامی را محکوم می‌کنم، افزود: این اقدام از نظر قانونی جرم بوده و قابل تعقیب است و باید پیگیری شود، تقویت دشمنان اسلام از نظر شرعی جرم محسوب می‌شود و می‌توان مجرم را تعقیب کرد، با این فرقه ضاله نه فقط به دلیل دشمنی با اسلام بلکه به این دلیل که آنها عوامل آمریکا و اسرائیل هستند، مخالف هستیم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    12 0
    احسنت
  • علی ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    1 0
    خدا به دادمون برس
  • محمد ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    11 0
    بسمه تعالي خداوند متعال وجود اين مرجع آزاده و آگاه به زمان را براي جامعه اسلامي محفوظ دارند موضع‌گيري‌هاي ايشان بر اساس استنباط‌هاي فقهي بوده و رنگ و بوي سياسي به خود نمي‌گيرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس