کد خبر 584488
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه پهپاد سیراف برای نخستین بار در رزمایش بیت المقدس 28 مورد تست عملیاتی قرار گرفته و همچنان جهت ایجاد قابلیت‌های دیگر مراحل تحقیقاتی را می‌گذراند، گفت: بنا داریم این پهپاد را به سرجنگی مسلح کنیم.

پهپاد سیراف انتحاری می‌شودبه گزارش مشرق، امیر احمد رضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به توان پهپادی نیروهای مسلح اظهار داشت: به‌حمدالله امروز صنعت پهپاد در کشور ما از جایگاه و رتبه بالایی برخوردار است.

وی در این رابطه افزود: توان صنعت دفاعی ما در این عرصه به اندازه‌ای است که می‌توان امروز با استفاده از دانش بومی تمامی نیازهای صحنه نبرد را در داخل طراحی و به مرحله ساخت رساند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: یکی از کارهای مثبتی که در این رابطه در سطح نیروهای مسلح انجام شده است، بحث انتقال دانش، از صنعت دفاعی کشور به دیگر نیروهاست؛ که تاکنون به خوبی انجام شده؛ یعنی دانش پهپادی علاوه براین که در صنعت دفاعی وجود دارد در سطح نیروها نیز انتقال یافته است.

امیر پوردستان خاطرنشان کرد: همانطوری که شاهد بودید در رزمایش بیت‌المقدس 28، پهپاد "سیراف" را مورد ارزیابی قرار دادیم؛ این پهپاد قابلیت حمل تسلیحات متنوع و سنگین را دارد و همچنین از مداومت پروازی بالایی برخوردار بوده و قادر است تصاویر صحنه نبرد را به‌صورت آنلاین به مراکز فرماندهی کنترل ارسال کند.

وی افزود: امروز قابلیت‌های پهپادی بسیار زیادی در نیروی زمینی وجود دارد؛ که می‌توانند به‌عنوان دست بلند نزاجا در کنار راکت‌ها اجرای ماموریت کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه پهپاد "سیراف" برای نخستین بار در رزمایش مورد تست عملیاتی قرار گرفته و همچنان جهت ایجاد قابلیت‌های دیگر مراحل تحقیقاتی را می‌گذراند، گفت: بنا داریم این پهپاد را به سرجنگی مسلح کنیم.

وی تصریح کرد: در رزمایش بیت‌المقدس 28 تصمیم به استفاده از پهپادهایی که دارای سرجنگی هستند را داشتیم؛ اما امکان تست برای ما فرآهم نشد.

شایان ذکر است پهپاد اتوپایلوت «سیراف» در مرحله سوم رزمایش بیت‌المقدس 28، با برد بیش از یک‌صد کیلومتر و بیش از یک ساعت مداومت پروازی در حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.

این پهپاد که قادر به تصویربرداری و ارسال آنلاین تصاویر به پست فرماندهی است، توسط متخصصان دانشکده پدافند مرکز آموزش توپخانه نزاجا ساخته شده است.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد حسین ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    خط تولید تی 90 ام اس.بروز رسانی تی 72.
  • کرمانشان ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    اون غیر قابل انتشار مال منه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس