کد خبر 577593
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت: طی عملیاتی ویژه در رزمایش بیت‌المقدس 28، پهپادهای نزاجا در عرصه جنگ الکترونیک بکارگیری می‌شوند.

انجام عملیات جنگال توسط پهپادهای نزاجابه گزارش مشرق، امیر سید علی محرابی، معاون عملیات نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: امروز مرحله سوم «رزمایش بیت‌المقدس 28» عملیات ترکیبی پدافند در سطح اجرا می‌شود.

وی در این‌باره افزود: عملیات پدافند در سطح یک عملیات بسیار حساس با پیچیدگی‌های خاص خود است؛ که در آن باید همه رسته‌های نیروی زمینی اعم از زرهی، بالگردی، پیاده، جنگال، مخابرات، و پهپادی به‌طور هماهنگ با یکدیگر ترکیب شوند، و فرماندهی و کنترل هوشمندانه‌ای را در برابر نیروهای مهاجم اجرا کنند.

معاون عملیات نزاجا با اشاره به نقش یگان پهپادی در این رزمایش گفت: در این رزمایش از پهپادهای شناسایی و رزمی استفاده می‌شود.

امیر محرابی به ارتقاء پهپادهای نزاجا و نصب تجهیزات جدید بر روی آن‌ها اشاره و تصریح کرد: کار ویژه‌ای که در این رزمایش توسط یگان پهپادی انجام می‌شود، این است که در حوزه جنگال و جَمِر کردن منطقه از آن‌ها استفاده می‌شود. یگان پهپادی بخشی از عملیات روانی را نیز در این رزمایش به عهده دارد.

وی همچنین درخصوص حضور بالگردهای نزاجا در رزمایش عنوان کرد: در مرحله سوم رزمایش، بالگردهای هوانیروز جهت پشتیبانی از نیروهای سطحی هم در بخش آفند و هم در بخش پدافند اجرای عملیات می‌کنند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس