دومین روز از رزمایش بیت‌المقدس 28 نزاجا با حضور یگان های مختلفی از این نیروی زمینی ارتش به انجام رسید.

از عملیاتی شدن تانک فلاق در رزمایش نزاجا تا رونمایی از پهپاد سیرافبه گزارش مشرق، دومین روز از رزمایش بیت‌المقدس 28 با حضور و استقرار یگان‌های پیاده، مکانیزه، زرهی، توپخانه، نیروهای واکنش سریع، نیروهای ویژه تیپ 65، و هوانیروز در منطقه نصرآباد اصفهان آغاز شد.

در این رزمایش یگان‌های زرهی و مکانیزه با پشتیبانی آتش بالگردهای هوانیروز و توپخانه نیروی زمینی ارتش در منطقه عملیاتی وارد عمل می‌شوند.

همچنین در ادامه، بعد از اجرای عملیات هلی‌برن توسط یگان‌های نیروهای مهاجم، یگان‌های زرهی، مکانیزه و پیاده نیروی زمینی ارتش عملیات ضد هلی‌برن را به‌منظور پاکسازی منطقه انجام دادند.

انجام عملیات جنگال توسط پهپادهای نزاجا

امیر سید علی محرابی، معاون عملیات نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: امروز مرحله سوم «رزمایش بیت‌المقدس 28» عملیات ترکیبی پدافند در سطح اجرا می‌شود.

وی در این‌باره افزود: عملیات پدافند در سطح یک عملیات بسیار حساس با پیچیدگی‌های خاص خود است؛ که در آن باید همه رسته‌های نیروی زمینی اعم از زرهی، بالگردی، پیاده، جنگال، مخابرات، و پهپادی به‌طور هماهنگ با یکدیگر ترکیب شوند، و فرماندهی و کنترل هوشمندانه‌ای را در برابر نیروهای مهاجم اجرا کنند.

معاون عملیات نزاجا با اشاره به نقش یگان پهپادی در این رزمایش گفت: در این رزمایش از پهپادهای شناسایی و رزمی استفاده می‌شود.

امیر محرابی به ارتقاء پهپادهای نزاجا و نصب تجهیزات جدید بر روی آن‌ها اشاره و تصریح کرد: کار ویژه‌ای که در این رزمایش توسط یگان پهپادی انجام می‌شود، این است که در حوزه جنگال و جَمِر کردن منطقه از آن‌ها استفاده می‌شود. یگان پهپادی بخشی از عملیات روانی را نیز در این رزمایش به عهده دارد.

وی همچنین درخصوص حضور بالگردهای نزاجا در رزمایش عنوان کرد: در مرحله سوم رزمایش، بالگردهای هوانیروز جهت پشتیبانی از نیروهای سطحی هم در بخش آفند و هم در بخش پدافند اجرای عملیات می‌کنند.

عملیاتی شدن تانک فلاق در رزمایش بیت‌المقدس 28

امیر سید مسعود زواره‌ای رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در دومین روز رزمایش بیت‌المقدس 28 و در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه دستاوردهای جدید این نیرو در رزمایش اظهار داشت: در این رزمایش برای نخستین بار تانک فلّاق و گلوله‌های اعلامیه‌ریز توپخانه که جهت عملیات روانی علیه نفرات دشمن کاربرد دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از عملیاتی شدن تانک فلاق در رزمایش نزاجا تا رونمایی از پهپاد سیراف

وی افزود: همچنین تانک‌بر فوق سنگین پوریا و سلاح تک‌تیرانداز شاهر نیز در این رزمایش مورد استفاده عملیاتی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش درباره تانک فلاق گفت: این تانک مجهز به اتوماسیون استابلایزر، دوشکا و سلاح 12.7 است؛ که توسط یک خدمه قابلیت هدف گیری و تیراندازی را دارد.

به گفته امیر زواره‌ای این تانک فوق سبک از چالاکی و نسبت توان به وزن فوق‌العاده‌ای برخوردار است و قابلیت این را دارد که در مناطق ذوعارضه با سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

پهپاد سیراف رونمایی شد

در ادامه مرحله سوم رزمایش بیت‌المقدس 28، پهپاد اتو پایلوت «سیراف» با برد بیش از یک‌صد کیلومتر و یک ساعت مداومت پروازی در حضور امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.

پهپاد سیراف که قادر به تصویربرداری و ارسال آن‌لاین تصاویر به پست فرماندهی است، توسط متخصصان دانشکده پدافند مرکز آموزش توپخانه نزاجا ساخته شده است.

به کارگیری سامانه جدید کنترل آتش در تانکهای نزاجا

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش  در جریان برگزاری رزمایش بیت المقدس ۲۸ در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اصلی ترین سلاح هایی که در این رزمایش به کار گرفته می شود و توسط سازمان جهاد خودکفایی نزاجا ساخته شده، تانک ذوالفقار، تانک تیام و تانک نفربر فلاق است.

وی افزود: همچنین انواع تک تیراندازهای شاهر، باهر و طاهر نیز در این رزمایش حضور دارند که بهینه سازی نیز شده اند و در پدافند در سطح به کار گرفته می شود که تا این مرحله از رزمایش کارآیی بسیار خوبی داشته اند.

امیر پوردستان در ادامه گفت: این سلاح ها توانسته اند قابلیت خود را در حوزه دفاع از سطح و در حوزه جنگ های نیابتی نشان دهند؛ تلاش داریم که اینها را به حدی برسانیم که بتوانیم پاسخگوی نیازهای عملیاتی نیروی زمینی در حوزه دفاع زمینی باشیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: این ادوات متناسب با سیستم های دفاع بهینه سازی شده است تا بتوانند در عرصه نبرد کارآیی لازم را داشته باشند و موشک های ضدزره که علیه اینها پرتاب می شود را منحرف کند.

امیر پوردستان از به کارگیری جمرهای IR و سایر سیستم ها مثل EFTC/s۳ (سیستم های کنترل آتش) که مورد نیاز یک تانک است برای نخستین بار در رزمایش امروز خبر داد و تصریح کرد: به ملت عزیز عرض می کنم که فرزندان سرباز شما  از استحکام و قابلیت بالایی برخوردارند.

وی در ادامه تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح قابلیت زیادی در دفاع از مرزهای گسترده کشور دارد.

امیر پوردستان با بیان اینکه اگر تهدیدی در فضای جنگ های ناهمطراز یا نیابتی خودنمایی کند، تهدیدکننده را از کرده خود پشیمان خواهیم کرد گفت: مهمترین هدف ما از برگزاری رزمایش بیت المقدس ۲۸ رسیدن به قله آمادگی و توان دفاعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ناشناس ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    1 1
    خدا قوت
  • مجید ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    7 4
    الان بعد این همه سال، هنوز نتونستن یه تانک ضد موشک طراحی کنن؟ بابا آلمان در طول جنگ جهانی صد برابر اینکارا رو کرد، ما که ولش
  • محسن از اصفهان ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 1
    همیشه سر بلند و پیروز باشید.
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    3 2
    تبلیغ الکی
  • محمد ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    3 0
    کجای فلاق شبیه تانکه من نمیدونم سرعت این شنی دار خیلی عالیه ولی حیف که خیلی اسیب پذیره امیدوارم درنسلهای بعدی یک نمونه کامل برای یک نبردواقعی توسعه داده بشه تا علاوه بر افزایش ایمنی وحفاظت این شنی دار را بتوان در نیروهای هوابرد استفاده کرد
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    2 7
    ساده نباش مثل قاهر 313خالی بندیه ارتشی ها تنها کار که میتوانند بکنند پوست سربازها را بکنند اگه تو گردان رزمی خدمت کرده باش میفهمی
  • ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    8 1
    چه اصراریه اسامی عربی باشه؟!
  • فرزند کورش ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    1 0
    سلام و خدا قوت میگم به همه کسانی که عمر و توانشونو برای محافظت از این اب و خاک گذاشتن دم همشون گرم ولی من یه انتقاد دارم به تجهیزات نیروی زمینی واقعا به خیلی قدیمیه و یه سری از سلاح های تولید شده هم به نظر من اونجوری که باید نیستن و خیلی ضعف دارن چرا الان ما هر روز داریم یه تان معرفی میکنیم همین چند وقت پیش باز گفتن یه تانک جدید تو راهه اما چرا تولید نمیشن معلومه خیلی ظعف وجود داره مثل این میمونه که سردرگم هستیم نمیدونیم داریم چیکار میکنمیم بعد از اینور میاید میگید t90میخریم بعد یه هفته دیگه همین اقا میاد میگه نه نمیخریم !!!!!!!!!!!!!!!!!از فیلم های که در سوریه گرفته شده میشه فهمید که چقد توی صلاح های سبک مشکل داریم واقعا وقتی دشمن درجه یک ما امریکا هست با این صلاح ها میخوایم جلوشونو بگیریم میدونم الان یه سری دوستان میگن موشکو ایمانو از این حرفا میدونم درسته اما این تجهیزات نیروی زمینی واقعا به درد جنگ ایران و عراق میخوره نه جنگ با ناتو و پنتاگون تو سال 2016 با دوتا دوشگا این تانکا این وسایل نمیشه یه جور خودکشیه شما ببینید چه بلای سر تانکای عراق اومد بعد ما اومدیم خط تولید همونو راه اندازی کردیم!!!!!!!!!!!به نظر من بودجه و برنامه ریزی درستی برای تولید نیازهای نیروی زمینی وجود نداره میگن ما بهترین جلیقه ضد گلوله رو درست کردیم بعد طرف تو سوریه میگفت جلیقه تروریستها وتجهیزاتشون خیلی خیلی از مال ما بهتره!!!!!!!!!!!
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    3 0
    بزرگترین ضعف ارتش ایران در طول تاریخ نداشتن سلاح خوب و بروز بوده است
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 1
    لطفا درباره چیزی که تخصص و دانش ندارید نظر ندید
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    البته از قاجار به بعد این مشکل به وجود اومد،زمان صفویه هم داشتن ولی استفاده نکردن ناجوانمردی نشه!
  • محمد ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    6 0
    تانک فلاق !!!!!!! تانک نسل آینده !!!!!!! خدا شفاتون بده جدا که خیلی بامزه اید
  • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    2 8
    آدما ۲ دسته اند, دسته اول میرن و کاری که میتوننو برای کشورشون انجام میدن و اگه لازم باشه جونشونم میزارن. دسته دوم میشینن یه جا و از کار بقیه ایراد میگیرن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس