بعد از شهادت ابوحامد جریانی در فاطمیون شکل گرفت که تبدیل به گروه رسانه‌ای فاطمیون شد. همان بچه‌‌هایی که تا روز قبل اسلحه به دست می‌گرفتند حالا دوربین برداشته‌ و میان معرکه می‌روند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، اختتامیه جشنواره فیلم مدافعان حرم برگزار شد و این جشنواره برگزیدگانش را شناخت.

مستند «فرمانده» برنده جایزه ویژه این جشنواره در بخش مستند شد. «فرمانده» اشاره به شهید علیرضا توسلی(ابوحامد)فرمانده لشکر فاطمیون، رزمندگان مجاهد افغانستانی دارد.

محمدهادی نعمت‌اللهی کارگردان این مستند گفت: این مستند یک ویژگی شاخص دارد که شاید امروز در مستندهایی که از ماجرای سوریه و عراق می بینیم، کمتر دیده شده است. امروز از علت اتفاقات سوریه و عراق غفلت می‌شود و فقط در میدان جنگ با رزمنده ای همراه می‌شویم و چندین روز با او زندگی می‌کنیم تا  عاقبتش را به تصویر بکشیم. باید بگوییم که این اتفاقات اصلا چرا رخ داده است؟ رزمنده‌ها با چه اعتقادی رفتند و جنگیدند؟ مسئله اصلی انقلاب اسلامی است و نباید آن را فراموش کنیم. اگر انقلاب اسلامی نبود، مقاومتی نبود و اصلا میدان جنگی اینچنین طرح ریزی نمیشد.

وی افزود: برای ساخت این مستند اصلا به مناطق عملیاتی نرفتیم و تصویربرداری ها در مشهد انجام شده است. مابقی تصاویر هم با استفاده از آرشیو گروه رسانه‌ای فاطمیون در مستند قرار گرفت. نوع روایت «فرمانده» به گونه‌ایست که نشان دهنده مسیر انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) در صدور انقلاب است. نهضتی که صادر شد و مردمان دیگر سرزمین‌ها را نیز بی‌قرار کرد. نتیجه این بی قراری در وجود کسی مثل ابوحامد جنگ با طالبان و شوروی شد،‌مقاومت در برابر جنگ‌های داخلی افغانستان شد. نتیجه آن حضور افغانستانی‌ها در دوران هشت سال دفاع مقدس شد و در آخر تبدیل به لشکر فاطمیون شد که امروز نامشان ترس و دلهره را بر اندام داعشی‌ها می‌اندازد.

کارگردان «فرمانده» گفت: ابوحامد فرزند امام روح الله است و از جوانی با شخصیت ایشان آشنا شد. بواسطه انقلاب پایش به ایران و حوزه علمیه باز می‌شود و با معارف انقلاب اسلامی آشنا می‌شود. او سپس تبدیل به چریکی برای اسلام می‌شود که هیچ مرزی برای میدان رزمش نمی‌شناسد.

نعمت‌اللهی تاکید کرد: این مستند بیشتر از همه فیلمِ فاطمیون است تا ابوحامد. «فرمانده» از شکل گیری فاطمیون و انگیزه آنها صحبت می‌کند. بخش زیادی از تصاویر مستند را خودِ ابوحامد ضبط کرده است. در بسیاری از پلان ها صدای ابوحامد هست اما تصویرش نیست که از نکات جالب این فیلم ها است. او خودش پشت دوربین هندی کم کوچکش قرار گرفته و از رزمندگان فاطمیون فیلم برداری کرده است. تا زمان شهادت ابوحامد همه تصاویر فاطمیون یا با هندی کم فرمانده و یا با گوشی موبایل رزمندگان ضبط شده بود.

وی افزود: بشدت محدودیت تصاویر داشتیم اما بعد از شهادت ابوحامد جریانی در فاطمیون شکل گرفت که تبدیل به گروه رسانه‌ای فاطمیون شد. همان بچه‌‌هایی که تا روز قبل اسلحه به دست می‌گرفتند حالا دوربین برداشته‌ و میان معرکه می‌روند. آنها تصاویری ضبط می‌کنند که مرجع بسیاری از مستندسازان شده است.

نعمت اللهی در پایان تاکید کرد: «فرمانده» محصولی از شبکه افق سیماست و گروه رسانه‌ای فاطمیون نیز مجری طرح آن است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس