سردار آزمون طی دو سال موفق شده به ۱۴ گلی ملی دست پیداکند. این مهاجم جوان اگر به همین منوال روند گلزنی هایش را تداوم ببخشد حداکثر در ۳۴ سالگی رکورد ۱۰۹ گل ملی علی دایی را می شکند.

سردار در 34 سالگی ركورد علی دایی را می‌شكندگروه ورزش مشرق - سردار آزمون جوان با زدن سه گل به مقدونيه تعداد گل‌هاي ملي خود را در هفدهمین بازی به عدد14 رساند. اين مهاجم جوان و آينده‌‌دار فوتبال ايران طي تنها دو سال موفق به زدن 14گل با پيراهن تيم‌ملي شده تا عملكردش در قياس با آقاي گل فوتبال جهان- علي دايي- بيشتر به چشم بيايد.

بهترين مهاجم روستوف در فصل اخير ليگ‌برتر روسيه اولين‌بار دوشنبه پنج خردادماه سال93 براي تيم‌ملي ايران برابر مونته‌نگرو به ميدان آمد و پس از آن طي دو سال و هشت روز 13بازي ديگر انجام داد تا به عملكرد جالب‌توجهش دست پيدا كند.

دايي هر سال 8.38گل زد

علي دايي آقاي گل فوتبال جهان اولين‌بار در سال1372 (یک سال قبل از تولد سردار آزمون) و در ديدار تيم‌ملي ايران برابر پاكستان اين شانس را پيدا كرد تا به‌جاي سيدعلي افتخاري وارد زمين شد. شهريار فوتبال ايران پس از آن تا سن 37سالگي پيراهن تيم‌ملي را بر تن كرد تا طي 13سال، 109گل ملي را در كارنامه‌اش به ثبت برساند.

دايي به طور متوسط هر سال 8.38 گل به ثمر رساند كه اين يك ركورد جالب‌توجه در فوتبال دنيا و بازي‌هاي ملي به شمار مي‌رود.

سردار7

در مقابل سردار آزمون جوان طي دو سال، 14گل زده يعني به‌طور متوسط سالي هفت گل. سردار فوتبال ايران كه از 19سالگي به پيراهن تيم‌ملي رسيده، اگر مثل علي دايي با انجام تمرينات مداوم و در پيش گرفتن اصول زندگي حرفه‌اي تا 37سالگي ملي‌پوش بماند، مي‌تواند از نگاه آماري ركورد شهريار فوتبال ايران را بشكند.

در 34سالگي ركورد مي‌زند

مهاجم جوان تيم‌ملي ايران اگر بتواند تا 37سالگي- مانند علي دايي- ملي‌پوش بماند و ركورد هفت گل ملي خود در هر سال را تكرار كند، 126گله خواهد شد و اين يعني زدن 17گل بيشتر از شهريار. جوان اول فوتبال ايران مي‌تواند با ادامه روند كنوني خود در بازي‌هاي ملي به ركورد زدن 10گل در هر سال هم دست پيدا كند.

آزمون اگر قدر خود را بداند، مي‌تواند يك علي دايي جديد در فوتبال آسيا باشد و اين دور از ذهن نيست. سردار با عملكرد فعلي خود مي‌تواند 12سال و نيم ديگر به ركورد 109گل علي دايي برسد و آن زمان 34ساله خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    کافیه با مالدیو همگروه بشه البته اگه مالدیو مثل قبل باشه.
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    زمان دایی گل زدن به تیم های آسیایی خیلی راحت تر بود
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    دایی اسطوره است
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    عده ای میگن دایی به تیمهای ضعیف گل زده خب مگه فقط ایران بال تیمهای ضعیف بازی کرده؟6
  • ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    زمان دایی رفتن به اروپا و بایرن سخت تر از الان بود...
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    اگه مالدیو بود خیلی ستاره های دیگه ای هم بودند اما چرا از هیچ کشوری هیچ علی دایی ای نیامد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس