کد خبر 584023
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

یک باخت 7 بر یک هم می‌تواند برای فوتبال ایران درس مهمی داشته باشد؛ شکستی سنگین که اگر برای ایران اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای تیم ملی تمام می‌شد!

به گزارش مشرق، هفته گذشته کره‌جنوبی در دیداری دوستانه برابر اسپانیا 7 بر یک باخت؛ نتیجه‌ای که هرچند برای یک تیم آسیایی برابر قهرمان جهان و اروپا رقم خورد اما با توجه به سابقه دو تیم، دور از ذهن بود. دست کم فاصله فوتبال کره و اسپانیا شش گل نیست. با این حال، بازی دوستانه و تدارکاتی اصولی دارد که باعث می‌شود تیم‌ها در آن خیلی به دنبال نتیجه نباشند و بیشتر به شناخت نقاط ضعف و ترمیم آنها بیندیشند.

کره‌جنوبی امروز هفت گل از اسپانیا خورد تا فردا برابر ایران دروازه‌اش بسته بماند. این تیم اکنون نقاط ضعف خود را برابر یکی از بهترین تیم‌های جهان شناخته و حالا می‌داند که چشم اسفندیارش کجاست و از چه ناحیه‌ای ممکن است آسیب ببیند.

کره‌ای‌ها می‌دانند که در راه رسیدن به جام جهانی 2018 باید با تیم‌های قدرتمند از جمله ایران بازی کنند و این را هم می‌دانند که فوتبال ایران و اسپانیا فاصله زیادی با هم دارند، بنابراین اگر ضعف‌های خود برابر اسپانیا را پوشش دهند، به احتمال فراوان برابر ایران مشکلی نخواهند داشت.

در این میان، ما چه کرده‌ایم؟ آیا فکر می‌کنیم کره‌جنوبی حریفی است که می‌شود به راحتی هفت گل به آن زد؟ اگر چنین تصوری داریم، باید از هم‌اکنون دو باخت برابر کره‌جنوبی در کارنامه‌ تیم ملی ثبت کنیم. هرگز نباید تصور کرد که کره‌جنوبی ضعیف شده و این باخت نشانه ضعف آن است.

دیدار کره جنوبی و اسپانیا دو نکته بسیار مهم برای ایران داشت؛ نخست آن که برای رسیدن به جام جهانی به دیدارهای تدارکاتی خوب و سنگین نیاز داریم تا نقاط ضعف‌مان را برابر تیم‌های قدرتمند بشناسیم و آنها را ترمیم کنیم تا برای دیدار با تیم‌های ضعیف‌تر هیچ دغدغه‌ای نداشته باشیم چون به قول قدیمی‌ها "چون که 100 آمد، 90 هم پیش ما خواهد بود."

نکته دوم این است که اگر در یک دیدار تدارکاتی نتیجه دور از ذهنی رقم خورد و حتی تیم ملی دچار شکست سنگینی شد، سعه صدر داشته باشیم و از آن نتیجه، دستاویزی برای حمله کردن به تیم ملی و کادر فنی‌اش نسازیم. هنوز یادمان نرفته که شکست سنگین برابر آ.اس رم پیش از جام جهانی 1998 فرانسه چطور طومار تومیسلاو ایویچ را در هم پیچید و آن مربی بزرگ را از نیمکت تیم ملی ایران دور کرد و عواقبش هم در تاریخ ماندگار شد؛ ایران هم در آن بازی 7 بر یک برابر رم شکست خورده بود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    بله واقعن....ما به بازی چالش برانگیز بیشتر از روحیه بخش نیاز داریم
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    مربی اجنبی ما فقط دنبال بردن تو بازیهای تدارکاتیه . چون بازیهای رسمی رو که نمیتونه ببره. کی گفته فاصله فوتبال ما با اسپانیا زیاده؟ ما شش ساله مربی بزرگ! اوردیم که تیم ما رو اروپایی کنه. یعنی شش سال تیم دست این اقا بوده هنوز ما به اسپانیا نرسیدیم؟ پس چرا الکی هزینه کردیم؟ من موندم اگه دفاع کره اون سوتی رو نداده بود و قوچان نژاد اون گل رو نمیزد الان کی روشی پورها چه جوری میخواستن سر ملت کلاه بذارن؟
  • ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    این مربیان ایرانی این قدر خوب هستن چرا از افغانستان هم پیشنهاد هم ندارن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس