کد خبر 584148
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸

وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد کشورهای بزرگ تلاش کردن سطح انتظارها از نشست پاریس کاهش یابد؛ نشستی که در راستای احیای مذاکرات سازش دیروز برگزار شد.

به گزارش مشرق، «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد «بازیگران بزرگ» (کشورهای صاحب تاثیر) در راستای کاهش سطح انتظارها از نشست صلح پاریس کار کردند.

بر اساس گزارش «فرانس 24»، المالکی نامی از این بازیگران بزرگ نبرد اما گفت: به نظر می‌رسد بهای حضور بازیگران بین‌ا‌لمللی در نشست پاریس را می‌پردازیم، اینها در راستایی کاهش انتظارها در بیانیه پایانی کار کردند به نحوی که در این بیانیه بسیاری از نکات اساسی که فکر می‌کنیم باید در آن درج شود، ذکر نشد.

وی افزود: ما انتظار بیانیه بهتر با مضمون بهتر را داشتیم اما اکنونی در انتظار این هستیم که از وزارت خارجه فرانسه و عرب‌هایی که در این نشست شرکت‌ کرده‌اند، بشنویم.

شرکت‌کنندگان در نشست فرانسه از طرح فرانسه برای احیای سازش و نیز امکان برگزاری یک کنفرانس بین المللی تا قبل از پایان سال جاری استقبال کردند.

نشست صلح پاریس جمعه (دیروز) برگزار شد. گروه‌های مقاومت فلسطینی پیش‌تر با این نشست مخالفت کرده بودند و فقط جناح سازش‌کار فلسطینی (فتح) از این نشست استقبال کرده بود.

گرچه نشست مذکور بدون حضور نمایندگان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برگزار شد اما آمریکا و دیگر طرف‌های بین‌‌المللی شرکت‌کننده در این نشست پیش‌تر جانبداری خود از رژیم صهیونیستی را اثبات کرده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس