همزمان با آغاز نشست وزرای خارجه ۲۴ کشور جهان در پاریس در تلاش برای احیای روند سازش، گروه‌های فلسطینی بر مخالفت خود با طرح ابتکاری فرانسه تاکید کردند.

به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری العهد، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، جهاد اسلامی، جبهه خلق برای آزادی فلسطین و جبهه دموکراتیک در بیانیه ای ضمن مخالفت با طرح فرانسه برای سازش فلسطینی – اسرائیلی، تاکید کردند که این طرح به اصول ملی و تحرکات سیاسی خدشه وارد می کند و هدف از آن احیای مذاکرات بیهوده است.

در این بیانیه آمده است: ایده هایی که فرانسه در قبال طرح ابتکاری مطرح می کند، آسیب جدی به اصول ملی فلسطین از جمله حق بازگشت آوارگان فلسطینی وارد می کند و لذا ما بر مخالفت خود با این طرح و تمامی تحرکاتی که هدف از آن بازگشت به مذاکرات بیهوده است، تاکید می کنیم، مذاکراتی که عامل افزایش شهرک سازی، یهودی سازی قدس و خطراتی است که مقدسات اسلامی و مسیحی را تهدید می کند.

در این بیانیه از کشورهای جهان خواسته شده است تا برای توقف جنایت های رژیم اشغالگر و متوقف ساختن هتک حرمت مقدسات و نیز پایان دادن به محاصره ظالمانه علیه نوار غزه، اقدام نمایند.

این در حالی است که وزرای خارجه 24 کشور جهان امروز جمعه در پاریس نشستی را برگزار می کنند تا راهکار احیای روند سازش بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی را بررسی کنند.

در این نشست، وزرای خارجه 3 کشور از 5 کشور عضو دائم شورای امنیت به همراه همتایان عرب خود از جمله عربستان، مصر، اردن و مغرب و نیز وزرای خارجه آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن، اندونزی، آفریقای جنوبی و همچنین بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد، نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور دارند در حالیکه هیچ نماینده ای طرف تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی در این نشست شرکت نکرده اند.

قرار است شرکت کنندگان در این نشست طرح صلح فرانسه و مقدمات مربوط به برگزاری کنفرانس صلح به منظور ازسرگیری مذاکرات مستقیم بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را بررسی کنند.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در آوریل 2014 به علت اختلاف درباره ادامه فعالیت های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

مذاکرات سه جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد اما ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شد که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبرو شود.

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت که تا کنون 43 قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع از احقاق حقوق فلسطینی ها شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس