دانشمندان می‌گویند که جهان ۹ درصد بیشتر از آنچه که ما تصور می‌کردیم در حال توسعه یافتن است.

به گزارش مشرق، اندازه‌گیری‌های انجام شده توسط تلسکوپ هابل نشان می‌دهد که مطالعات قبلی که بر طبق تابش نور خورشید انجام گرفته و منجر به دامن‌زدن به نظریه‌های همچون «انرژی تاریکی» و ذرات رمز و راز دار جهان» شده بود اشتباه هستند.

بر اساس گزارش گاردین، دانشمندان با استفاده از محاسباتی که توسط تلسکوپ فضایی هابل انجام داده‌اند کشف کرده‌‌اند که بخشی از تئوری نسبیت انیشتین درباره بخشی از مبحث کیهان‌شناسی که برای یک قرن به چالشی بزرگ برای علم بدل گشته بود، به بوته نقد خواهد کشید.

جهان ۹درصد سریع‌تر از آنچه تصور می‌کنیم در حال توسعه است

جهان ۹درصد سریع‌تر از آنچه تصور می‌کنیم در حال توسعه است

ناسا و آژانس فضایی اروپا به طور مشترک اعلام کرده‌اند که جهان 5 تا 9 درصد سریع‌تر از آنچه پیش از این ما تصور می‌کردیم در حال گسترش یافتن است.

این یافته بر اساس اندازه‌گیری فاصله ستارگان در 19 کهکشان مختلف و دورتر از کهکشان راه شیری و توسط تلسکوپ فضایی هابل صورت گرفته است.

بگفته «ریس»یک استاد فیزیک از دانشگاه بالتیمور در مریلند، یک احتمال برای وجود اختلاف بین این دو نظریه این است که جهان دارای ذرات زیر اتمی ناشناخته به نام نوترینوها است که به همان سرعتی که نور طی می‌کند سفر می‌کنند که 186 هزار مایل (300هزارکیلومتر) در هر ثانیه است.

«ریس» در سال 2011 موفق شد جایزه نوبل فیزیک را برای کشف «انبساط جهان» کسب کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    به درک.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس