کد خبر 583689
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه بهتر است به جای ساخت نیروگاه جدید در بخش‌های توزیع و بهینه سازی مصرف سرمایه گذاری شود گفت:حامل‌های انرژی در ایران ارزان است و در یک مدت معقول و منطقی نیاز است که برق از یک کالای دولتی به یک کالای اقتصادی تبدیل شود.

به گزارش مشرق، هوشنگ فلاحتیان در دیدار با دبیرکل منشور انرژی با اشاره به اینکه ایران تمایل دارد در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی و مدیریت تقاضا از ظرفیت‌های منشور انرژی استفاده کند گفت:ما به دنبال استفاده از ظرفیت‌های منشور انرژی در ایران هستیم بنابراین در این دیدار افق‌های جدید از ظرفیت‌های منشور انرژی بر روی صنعت برق ایران باز شده است که تاکنون تا این اندازه از آن‌ها مطلع نبودیم.
 
وی افزود: ما به دنبال نتایج حاصل از همکاری با منشور انرژی هستیم و می‌خواهیم از ظرفیت‌های این منشور در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع استفاده کنیم.

وی با یادآوری این مطلب که صنعت برق برخلاف تحریم‌ها به خوبی توانسته است برق کشور را در سطح قابل قبولی تأمین کند، گفت: تبادل اطلاعات برای بهبود وضعیت صنعت و آموزش افراد تحصیل کرده و توانمند وزارت نیرو و نیاز به تجدید ساختار صنعت برق ایران توسط منشور انرژی می‌تواند بسیار مفید باشد.

فلاحتیان با بیان اینکه حامل‌های انرژی در ایران ارزان است و در یک مدت معقول و منطقی نیاز است که برق از یک کالای دولتی به یک کالای اقتصادی تبدیل شود از جمله مواردی است که همراهی منشور انرژی را می‌طلبد و تا در برخی از مشکلات ریشه‌یابی رخ ندهد هرچقدر کار انجام شود مشکلات برطرف نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در بحث بهینه‌سازی مصرف انرژی تا زمانی که برق ارزان باشد توفیق زیادی حاصل نمی‌شود و منشور انرژی می‌تواند در این امر ما را کمک کند.

وی اظهار داشت: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و تبدیل ایران به هاب انرژی منطقه نیاز به مشاوران امین و کاربلد و تجربیات اروپا دارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در زمان کنونی صنعت برق ایران با موج سرمایه‌گذاری خارجی مواجه است که برای تهیه قراردادهای BOO و BOT و سایر روش‌ها و آشنایی با ادبیات سرمایه‌گذاری در دنیا می‌توان از ظرفیت‌های منشور انرژی استفاه کرد.

وی تصریح کرد: کمک به پیدا کردن سرمایه‌گذارانی در بخش بهینه‌سازی مصرف انرژی و استفاده از تجربیات کشور شما در مدیریت تقاضا به دلیل اختلاف پیک بار زمستان و تابستان از دیگر موارد قابل استفاده از منشور انرژی است.

وی ادامه داد: بهتر است به جای ساخت نیروگاه جدید در بخش‌های توزیع و بهینه سازی مصرف سرمایه گذاری شود و با کمک منشور انرژی می‌توان از تجربیات دیگر کشورها در این بخش استفاده کرد.
 
همچنین در این دیدار اربان راسناک دبیرکل منشور انرژی با تشریح فعالیت‌های منشور انرژی گفت: از محققان دعوت می‌شود به فضای علمی منشور انرژی وارد شوند و در دوره‌هایی که برای کارشناسان دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود حضور یابند.

وی تصریح کرد: نمایندگان وزارت نیرو می‌توانند به صورت ناظر در برنامه‌ها حضور داشته و یا در شوراهای تحقیقاتی که متخصصان کشورهای مختلف حضور دارند شرکت کرده و بر روی مسائل خاصی تحقیق و گزارش‌هایی تهیه کنند.

وی اضافه کرد: برای کشورهایی که اعلام حضور در دوره‌ها کنند، مزایایی قائل خواهیم شد و در زمان کنونی چین، بنگلادش و کلمبیا در این دوره‌ها مشارکت می‌کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس