کد خبر 583337
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

تروریست‌ها برای شکست محاصره همرزمان خود در جنوب غرب استان دمشق به مواضع ارتش سوریه حمله کردند، ولی ارتش این حملات را ناکام گذاشت و تروریست‌ها را به عقب راند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه شب گذشته در مناطقی از استان دمشق و قنیطره شدیدا با عناصر تروریستی درگیر شدند.

گروه‌های مسلح در جنوب استان دمشق که این روزها رویای شکست محاصره خود در جنوب غرب استان را در سر دارند شب گذشته با صدها تن از عناصر خود و تجهیزات رژیم صهیونیستی از ارتفاعات «مروان» به مواضع ارتش سوریه در منطقه «المقروصه» و ارتفاع راهبردی «الشحم» حمله کردند.

ارتفاعات مروان در نزدیکی مرز القنیطره واقع شده است.

از سوی دیگر، تروریست‌ها از محور های شرقی و شمالی مواضع نیروهای سوری را در شهرک «حرفا» واقع در شمال قنیطره هدف قرار دادند.

عناصر تروریستی در گام نخست موفق شدند مناطقی را در حومه جنوب غرب استان دمشق اشغال کنند اما در ادامه ارتش سوریه، نیروهای هنگ جولان و نیروهای دفاع ملی توانستند با حضور به موقع در خط مقدم درگیری، پیشروی تروریست‌ها را متوقف کرده و وضعیت آنان را از حالت هجومی به دفاعی تغییر دهند.

درگیری‌ها در محور نخست نزدیک به 4 ساعت ادامه پیدا کرد و در نهایت نیروهای سوری موفق شدند با تحمیل تلفات جانی به تروریست‌ها، آنان را به عقب برانند.

عملیات ناکام گروه‌های مسلح علیه ارتش سوریه

بنا بر این گزارش، در جبهه دوم نیز ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردمی با پشتیبانی آتش توپخانه، تروریست‌ها را مجبور به عقب نشینی کردند.

تروریست‌ها در عملیات شب گذشته قصد داشتند علاوه بر شکست محاصره شهرک اشغال شده «خان الشیخ» با تأمین امنیت مسیرهای ارتباطی  از مناطق مرزی استان قنیطره به سوی ارتفاع «الحمر» و  شهرک «بیت جن» و مزارع اطراف آن پیشروی کنند.

رژیم صهیونیستی با فراهم کردن امکانات مختلف برای گروه‌های تروریستی تلاش می‌کند مسیر انتقال آنان از جولان اشغالی به سوی شهرک های بیت جن و «جباتا الخشب» برای حمله به مواضع نیروهای سوری در استان قنیطره آسان تر شود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس