کد خبر 583269
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۳

مسئولان فرانسوی می گویند سیگنال های دریافت شده از اعماق مدیترانه به وسیله کشتی های گشت زنی و رصد در دریای مدیترانه متعلق به جعبه سیاه هواپیمای ساقط شده مصری است.

به گزارش مشرق، هواپیمای A – 320 مسافربری مصر روز 30 اردیبهشت 95 با 56 سرنشین و 10 خدمه از فرودگاه بین المللی پاریس به مقصد قاهره حرکت کرده بود که در آب های بین المللی بین جزیره کرت یونان و اسکندریه مصرسقوط کرد و با گذشت حدود دو هفته از این حادثه و جستجو های فراوان هوایی و دریایی اکنون منابع فرانسوی می گویند سیگنال های دریافت شده اخیر از اعماق آب های مدیترانه متعلق به جعبه سیاه هواپیمای مذکور است.

به گزارش فرانس 24 «ریمی جوتی» مدیر تحقیقات و تحلیل پروازهای مسافربری فرانسه اعلام کرد: سیگنال های جعبه سیاه هواپیمای مصری را کشتی لاپلاس متعلق به نیروی دریایی فرانسه دریافت کرده است.

منابع خبری پیشتر اعلام کردند فرانسه یک فروند کشتی برای یافتن دو جعبه سیاه هواپیمای ساقط شده مصری به دریای مدیترانه اعزام کرده است.

تایید سیگنال های دریافتی امیدها را برای یافتن سریعتر جعبه سیاه هواپیما افزایش داده است با این حال، در صورت گذشت بیش از چهار تا پنج هفته از سقوط هواپیما، باتری های آن به طور معمول خالی می شود و دیگر سیگنالی برای ردگیری آن ارسال نخواهد شد.

گشوده شدن جعبه سیاه هواپیمای مصری احتمالا می تواند به همه ابهام ها و سناریوهای مطرح شده درباره سقوط آن پاسخ دهد و رمزگشایی از آن به این سئوال اصلی جواب خواهد داد که آیا سقوط این هواپیما چنانچه برخی ادعا می کنند در نتیجه اقدامی تروریستی بوده است؟

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در نخستین اظهارات علنی اش در این خصوص، درباره هرگونه گمانه زنی زودهنگام درباره حادثه سقوط هواپیمای مصری هشدار داد.

السیسی در سخنانی که از تلویزیون مصر پخش شد، گفت: سناریوهای متفاوتی وجود دارد و همه آن ها محتمل به نظر می رسند.

وی در این سخنان اعلام کرد، یک فروند زیردریایی متعلق به وزارت نفت این کشور به سوی مکان حادثه (در حدود 180 کیلومتری شمال بندر اسکندریه) اعزام شده تا به تیم تجسس ملحق شود؛ این زیردریایی می تواند در عمق سه هزار متری فعالیت کند.

علاوه بر مصر، انگلیس، قبرس، فرانسه، یونان و آمریکا نیز کشتی و هواپیماهایی برای جستجو درباره بقایای این هواپیمای مسافربری، همچون دستگاه های ضبط صدای کابین خلبان اعزام کرده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس