استخر پارتی

هفته قبل که کد ۵۳۹ خودش را روی سن سمینار صندلی سفید معرفی کرد، خیلی ها او را پسندیدند و کدش را روی کاغذهایی که دستشان بود یادداشت کردند. حالا رقبا باید خودی نشان دهند.

گروه جامعه مشرق- سفری پرهیجان برای انتخاب همراه؛ فرقی ندارد همراه اول است یا رفیق نیمه راه. فعلا، مهم کد ۵۳۹ است و ادامه راه که فرصتی است برای آشنایی بیشتر با او.

اتوبوس که حرکت می کند تمام فکر و ذکرش انتخاب بین کدهایی است که روی کاغذ نوشته، ۵۹۱ یا ۵۶۷ ؟ مسئله این است؟! راستی هفته قبل که کد ۵۳۹ خودش را روی سن سمینار صندلی سفید معرفی کرد، خیلی ها او را پسندیدند و کدش را روی کاغذهایی که دستشان بود یادداشت کردند. حالا رقبا باید خودی نشان دهند و کاری کنند که کد مذکوره! بین تمام خواستگارهایش او را برای وقت گذراندن در این سفر انتخاب کند.
 
تورهای همسریابی هم به بازار آمد/ 100 هزار تومان بده و «کد» مورد نظر را خواستگاری کن +عکس
 
آشنایی شان مربوط به یک جمعه قبل است، وقتی هر دو روی صندلی های سیاه رنگی که سفید صدایش می کنند نشسته بودند و  خیلی اتفاقی کد های همدیگر را یادداشت کردند.

تعجب نکنید اینجا سازمان جاسوسی نیست و کدها و عددها هم هیچ ارتباطی به ماموران مخفی سازمان های اطلاعاتی ندارد. اگرچه خیلی از نیات آدم هایی که با این شیوه به دنبال پیداکردن همراه هستند پشت نقابی خود ساخته مخفی شده اند و همان معانی دروغگویی و کتمان حقیقت را در فیلم های جیمزباند تداعی می کند اما اینجا یک مرکز همسریابی است و حالا عده ای برای آشنایی بیشتر با کدهای مورد پسندمان به یک تور همسریابی آمده اند که جدیدترین ابتکار این موسسه است و چند هفته ای است که بازارش با توجه به بهتر شدن هوا و تبلیغات گسترده در فضای مجازی، حسابی رونق گرفته است.

تورهای همسریابی هم به بازار آمد/ 100 هزار تومان بده و «کد» مورد نظر را خواستگاری کن // آماده
نمونه ای از تصاویر تورهای همسریابی
 

اینجا همان جایی است که دقیقا نمی دانی در فکر طرف مقابلت چه می گذرد. آیا او واقعا قصد ازدواج دارد یا فقط می خواهد رابطه ای را از سرکنجکاوی آغاز کند و بعد از مدتی با این بهانه که به درد هم نمی خوردیم به سراغ کدی دیگر برود. آقا باشی و ۴۰ هزار تومان که بدهی و یک لیست بلند بالا از اطلاعات شخصی که تقدیم برگزارکنندگان این تور کنی، تازه اجازه ثبت نام در تور همسریابی را پیدا می کنی که بسته به نوع تور، قیمت های متنوعی برای آن پیش بینی شده است و حدودا برای یک تور یک روزه، ۱۰۰ هزار تومانی باید تقدیم مبتکران این حرکت کنی.

مشکلات اینجا کمتر از قمارخانه ها نیست، احمد سه ماه قبل وقتی از طریق یکی از دوستانش به سمینار صندلی سفید دعوت شد فکرش را هم نمی کرد روزی معتاد این کار شود و حضورش در سمینار ها و تورهای همسریابی به عادتی ترک نشدنی برایش تبدیل شود.
 
تورهای همسریابی هم به بازار آمد/ 100 هزار تومان بده و «کد» مورد نظر را خواستگاری کن +عکس
 
حالا دیگر ازدواج کردن یا مجرد ماندن چندان برایش اهمیت ندارد، چون شرکت در سمینار و تورهای همسریابی و البته  آشنا شدن با خانم های مختلف  آنقدر برایش جذاب هست که به بهانه ازدواج هر هفته در انها شرکت کند و وقت بگذراند.

یکی از مردها بد جوری حواسم را به خودش جلب کرده. سی و چند ساله به نظر می رسد و ظاهر آراسته ای دارد. هفته قبل خودش را مهندس مکانیک معرفی کرده بود و صاحب شغلی مناسب در یک شرکت خصوصی. همین آقا با آن ظاهر جذاب و شغل مناسبی که دارد به یک خانم  پیشنهاد ازدواج داده و این هفته با هم به تور آمده اند. باورش کمی سخت است، اما این هفته، دکتر شده است و متخصص زیبایی! چه بهتر!


تورهایی که به نام ازدواج پهن می شوند

یادش بخیر، چند سال قبل به جز چند سایت همسریابی غیر مجاز که البته چندان سر و صدایی هم در فضای مجازی نمی کردند ، چیز دیگری از همسریابی ها و دوست یابی های غیر مجاز اینترنتی درفضای مجازی قابل مشاهده نبود؛ سایت هایی که شش سال قبل قانونگذار برای سر و سامان دادن به آنها دست به کار شد و حتی یک ماده از قانون برنامه پنجم توسعه را نیز به همین کار اختصاص داد.

در همین راستا قانونگذار در ماده ۴۳ قانون برنامه پنجم توسعه اینگونه آورد که «به منظور ساماندهی و اعتبار بخشی مراکز مشاوره متناسب با فرهنگ اسلامی ـ ایرانی و با تأکید بر تسهیل ازدواج جوانان و تحکیم بنیان خانواده، تأسیس مراکز و ارائه هرگونه خدمات مشاوره‌ای روانشناختی ـ اجتماعی نیازمند دریافت مجوز بر اساس آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران است.»

تورهای همسریابی هم به بازار آمد/ 100 هزار تومان بده و «کد» مورد نظر را خواستگاری کن +عکس
 

تا اینکه دو سال بعد یعنی در مهر ماه سال ۹۱ و بر اساس همین ماده قانونی هیئت آیین نامه اجرایی این ماده قانونی را در ۱۲ماده به تصویب رساند و به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد. آیین نامه ای که بر اساس آن وظیفه صدور مجوز برای مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده بر عهده  وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت.

با اینحال یک سال بعد هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی این آیین نامه را برخلاف قانون تشکیل سازمان نظام روان شناسی و مشاوره مصوبه سال ۸۲ مجلس دانست و در نامه ای این مسئولیت را از وزارت ورزش و جوانان سلب و به سازمان نظام روان شناسی واگذار کرد. البته طی این مدت دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان آیین نامه اجرایی صدور مجوز برای مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده را نیز تدوین کرد و قرار بود اولین مجوزها صادر شود. مراکزی که علاوه بر مشاوره ازدواج امکان معرفی دختران و پسران مجرد را تحت نظارت خانواده هایشان به یکدیگر نیز داشتند و می‌توانستند در صورت فعالیت مثبت، برای دریافت مجوز ایجاد مراکز همسریابی نیز اقدام کنند.

اما درنهایت با تغییر رویکرد وزارت ورزش و جوانان در این زمینه ایجاد مراکز مشاوره ازدواج با رویکرد همسریابی به کلی منتفی شد و فعالیت این مراکز به مشاوره ازدواج محدود گردید.

حال جالب اینجاست که با تمام کش و قوس ها بین دستگاه‌های مختلف دولتی و دست اندرکار در امور جوانان، چنین مراکزی با تبلیغات گسترده و البته آسیب های اجتماعی فراوان همچنان بدون در اختیار داشتن مجوز رسمی به فعالیت خود ادامه می دهند و نیاز جوانان به ازدواج را به راهی برای دست یابی به امیال مالی خود تبدیل کرده اند.

از سوی دیگر در این وانفسای نبود نظارت، راه برای سواستفاده از زنان و دختران جوان باز است و عده ای با پرداخت هزینه های تعیین شده از سوی مجریان این طرح به راحتی می توانند در یک روز از دهها زن و دختر خواستگاری کنند و وعده و وعیدهای دروغین بدهند تا مردها معتاد به این جلسات شوند و زنها همه را ردوغگو ببینند.

دراین شرایط که سایت های همسریابی تنها به بخش کوچکی از آشفته بازار همسریابی در فضای مجازی تشکیل شده اند هر روز شاهد ابتکارات جدیدی از سوی گردانندگان این مراکز که حتی خود را کارشناس امور ازدواج معرفی می کنند هستیم. شرکت ها و موسسات فاقد مجوزی که علاوه بر ایجاد سایت، برگزاری سمینار رو در رو برای آشنایی نزدیک زنان و مردان، به ایجاد کانال های تلگرامی نیز روی آورده اند و بازار پرسود سو استفاده از جوانان ازدواج نکرده و افراد متارکه کرده را برای خود رونق بخشیده اند.

خواستگاری تلگرامی همچنان پررونق است

موسسه "س" که سال ها قبل تشکیل شده در تمام این سال ها بدون داشتن مجوز فعالیت از نهادهای ذی ربط مشغول به فعالیت است، با داغ شدن بازار کانال های تلگرامی، ابتکاری نو به خرج داده و با ایجاد بانک اطلاعاتی مجردین و انتشار مشخصات افراد مجرد در کانال اقدام به درآمد زایی کرده است. مسیری که در آن مردان و زنان مجرد تمامی اطلاعات خانوادگی و شخصی خودبه همراه عکس هایشان را در انظار عمومی قرار می دهند تا شاید بتوانند راهی برای ازدواج پیدا کنند و اکنون تلگرام مملو از اینچنین گروهها و کانال هایی شده است.

تورهای همسریابی هم به بازار آمد/ 100 هزار تومان بده و «کد» مورد نظر را خواستگاری کن // آماده
نمونه ای از تصاویر تورهای همسریابی


مریم که از طریق همین کانال با تعدادی از آقایان قرار خواستگاری گذاشته و حالا هم با شرکت در تور همسریابی به دنبال آشنایی بیشتر با خواستگارش است، در اینستاگرامش از تجارب خود می گوید: "راستش از اینکه در این راه وارد شده ام احساس پشیمانی می کنم.به نظرم وقتی آدم در یک روز پنج خواستگار دارد و می تواند با هر پنج نفرشان مذاکره کند،انتخاب کمی سخت می شود.من و پیمان دریکی از سمینارهای صندلی سفید باهم آشناشدیم و توسط آقای رییس به هم معرفی شدیم."

"چندین بار با هم بیرون رفتیم و حالا هم برای آشنایی و شناخت بیشتر در تور همسریابی شرکت کرده ایم.من دراین مدت با چهار نفر آشنا شده ام و به نظرم تمام آدم هایی که در این راه قدم می گذارند یک مشکل اساسی دارند و آنهم این است که نمی توانند انتخابی قاطع داشته باشند.به خصوص مردها که فکر می کنند هفته بعد و در سمینار بعدی یا تور همسریابی بعدی احتمال آشنایی با خانم های زیباتر و بهتری را دارند.حتی خیلی ها را می شناسم که تا پای عقد هم پیش رفته اند اما پشیمان شده اند."

با خدمات vip همسریابی آشنا شوید

بازار پرسود ازدواج راه برای کسب درآمد زیاد دارد؛ از پکیج ها و خدمات vip که سخن از تضمین ۹۹درصدی برای ازدواج کردن می کنند تا حضور روانشناس در جلسه خواستگاری که البته هیچ یک از این خدمات مورد تایید نهادهای نظارتی و مسئول در امور جوانان نیست و بیشتر به بازار مکاره ای برای سرکیسه کردن افراد می ماند. با دیدن خدماتی که این مراکز ارائه می دهند ناگهان به یاد گذشته ها می افتم اینکه در گذشته که چنین مراکزی وجود نداشت و خانواده ها میدان دار ازدواج و مراسم خواستگاری بودند، ازدواج ها موفق تر بود یا امروز.

دیدن لیست ارائه شده توسط موسسه "س" و تضمین ۹۹درصدی برای ازدواج هم جالب است و هم آدم را به فکر فرو می برد.

خدماتی مانند نشان دادن فیلم طرف مقابل و عکس هایش یا گرفتن تست هوش از خواستگار محترم. در منوی ویژه مسئولان موسسه علاوه بر فرستادن روانشناس به جلسه خواستگاری، دسته گل هم به همراه آقا داماد راهی خواستگاری می کنند تا پکیج خدمتی شان کامل شود.

تورهای همسریابی هم به بازار آمد/ 100 هزار تومان بده و «کد» مورد نظر را خواستگاری کن +عکس

 

جولان سودجویان در غیاب ریش سفیدان

مسئله اصلا پیچیده نیست. می‌خواهند ازدواج کنند، برای همین اعتماد می‌کنند و دست به هر راهی می‌زنند تا نیمه گمشده‌شان را پیدا کنند. ظهور و بروز چنین پدیده هایی از وقتی شکل گرفت که ریش سفیدان و بزرگان خانواده ها نقششان در دنیای سایبری امروز کمرنگ شد. وقتی تعاملات انسانی در محلات و خانواده ها به حداقل خود رسید و دیگر پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها کمتر دختر و پسر های دم بخت را در میهمانی های خانوادگی و روضه های هفتگی می دیدند کار به جایی رسید که جوانان برای ازدواج کردن دست به دامان شیوه های جدیدی شوند که در پشت پرده بسیاری از آنها هاله ای از سود جویی پنهان است.

کدها همچنان جدید و جدیدتر می شوند و وقت گذراندن آدم های علاقمند به این تفریحات بیشتر، اما آنچه در این میان طبق معمول کم می‌شود، آدم هایی است که می خواهند تشکیل خانواده بدهند ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 102
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 67
  • پری مجرد38ساله ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    11 3
    ای خدا چرا ما خانومها اینقدر یابو هستیم و سه سوت مخمون رو میزنن ای دختران سرزمینم مواظب باشین که فریب شیادها را نخورین
  • لادن ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    8 3
    در این مسخره بازی ها تنها کسی که متضرر میشود خانم ها هستند
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    3 4
    بهتره اینها دستگیر و در ملا عام چند هزار شلاق بخورن تا ایادی امریکا و اسراییل جرات همچین تورهایی در میهن اسلامی را نداشته باشند. چند نفر هم اعدام کنید بد نیست اثرش بیشتره
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    1 3
    یقین کنید حاکمیت اطلاع دقیق از تمام این باندها و سرشاخه هایشان دارد. اما از ترس واکنش آمریکا و جامعه جهانی سکوت می کند. در واقع آمریکا زمین بازی اقتصاد دنیا زرا طوری طراحی کرده است که اگر بخواهیم در آن زمین بازی کنیم باید یک شیطان پرست باشیم.
  • عبدالله ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    10 3
    مادر من جلسه قرآن مي رفت بعد از چندين جلسه از يك دختر خانم محجبه با كمال احترام براي برادرم خواستگاري كرد و خواست شماره منزل دختر را بگيرد تا به مادر دختر زنگ بزند اما بعد از چند هفته ادا در آوردن دختر خانم به موبايل مادر ما پيامك زِد كه معيار من با پسر شما فرق دارد و من فعلا قصد ازدواج ندارم در صورتي كه هنوز اين خانم پسر رو نديده ميگه معيار من فرق داره! غرض از أطاله كلام اين كه بگذاريد مردم هر طور راحت هستند براي خودشان زن پيدا كنند ديگه تقيد به آداب و سنت معنا نداره چون دختران ما خيلي متكبر و مغرور هستند
  • پری ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 2
    بی ظرفیت مشو انگار فقط پسرا دنبال اینچنین دخترهایی هستند و دخترا براشون مهم نیست که با کی ازدواج کنندآخرالزمون شده ها
  • لیندا خانم ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    3 2
    به کجا داریم میریم ما اصلا ما برای چه انقلاب کردیم آیا این کارها کار درستی است
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    5 2
    خدا رحم کنه.این دیگه چه مسخره بازیه!! لطفا مقامات مسوول هر چه زودتر اقدام لازم را انجام بدن
  • ناشناس ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    2 2
    وقتي تو كشور اسلامي يه عده ميان براي طلاق گرفتن كارت دعوت پخش ميكنن شنيدن اين نوع اخبار تعحب برانگيز نيست.جامعه ي ما از روزي دچار اين مشكلات شد كه يه عده ي به بهانه ي ازادي,غيرت و حيا را بوسيدن گذاشتن كنار.
  • اسکندری ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 3
    قوه قضاییه و مشرق ضمن برخورد با این جریان و اطلاع رسانی این اخبار، فساد مالی و اداری ایران که متاسفانه زیاد هم است را مد نظر داشته و اولویت خود بگذارند تا مردم بدبین نشوند. تشکر
  • ساناز ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    1 2
    الخبیثات للخبیثین والخبیثون للخبیثات
  • محمد ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    3 2
    خریت به تمام معنا واقعا بعضی ها فکر میکنن چنین زنان یا مردانی که حرمت خودشون نگه نمیدارن میتونن زندگی خوبی تشکیل بدن؟!
  • لادن ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    1 1
    به حاکمیت افترا بستی اگر اسناد و مدارکی داری روکن
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    2 0
    عاقبت کسی که دنیا رو تک نگاهی و تک جنسیتی ببینه میشه قضاوت کننده ای مثل شما.
  • ساناز ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    1 0
    عقده گشایی کردی
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    3 2
    تور همسریابی یا .........یابی؟؟
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    لب کلام!
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 1
    اینا تازه اول تاثیرات همان طرح گسترده دشمن است و این یک بخشی از طرح گسترده ای هست که در حوزه فرهنگی از طریق رسانه های فارسی زبان خارج کشور در حال تزریق به مردمی است که بصورت حقیقی درک واقعی از جامعه کشورهای مدرنیته ندارند. در غرب هم افرادی که در یک فرهنگ مشخص از یک خانواده رشد کرده اند به هیچ عنوان یک همچین روش انتخابی ندارند. اینها نشانه عدم جدیت در برنامه ریزی متنوع و کاربردی با توجه به شرایط کنونی هست. بابا دیگه کشورهای غربی هم انقدر همه چی قاطی نشده!
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    1 1
    به نظرتون پیوندهایی که شکل گیریش تو اینجور تورها باشه...چقدر دوام داره؟
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    4 1
    هر کاری ک امر و سنت رسول خدا یعنی ازدواج را تسریع بخشه اون امر میمون مبارک است
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    5 0
    چرا خانمهای ما تا این حد حقارت و ذلت و خفت رو میپذیرن؟ به نظر من خانمهایی که تو این تورها شرکت میکنن هیچ ارزشی برا خودشون قائل نیستن!
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    3 0
    یا خدا توهمو
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    2 2
    برا همین کلمات زشتی که توی ذهنتون دارین 38 ساله مجردین
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    1 1
    چی میزنی ؟
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    1 2
    مشرق خوشمان آمد . حسابی جذاب بود . برم دنبالش
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    2 1
    یعنی چی؟؟؟ یعنی راحت بگذاریم هرکاری دوست دارن با ناموس این مملکت انجام بدن....راستی خودت مجردی یا متاهل؟ فک کنم قبلا متاهل بودی...چون این جور که معلومه دل خوشی از آداب و رسوم نداری....چون احتمالا طرفه مقابلت بی قید و بند بوده...یا تو اصن تو این باغا نیستی برادر
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    2 1
    متاسفم برای زنان و دختران کشورم. و البته ما مردهای بی ...
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    یعنی تابلوئه که منافق صفتی...ازاین لائیکا...جوری کامنت میزاری که مــــــــــــــثلا یه آدم خشکه مذهب میزاره، که آخرش آبروی همه ی مومن ها بره... ...................برو گمشو لعنتی...................
  • 182 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    2 0
    بنظرمن اشکالی ندارد هر کسی احساس ترس یا شیادی و کلاهبرداری میکند ، نرود ..
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    نکنه انتظار دارید خانوما مخ آقایون رو بزنن؟! بلاخره از یه جا باید شروع شه دیگه
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    تو رو هم بهتره چند میلیون شلاق بزنن تا دیگه انقد جای دادگاه نظر ندی
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    1 0
    مقامات مسئول خوابن و به فکر ازدواج نیستن. و یه عده دارن از آب گل آلود ازدواج ایران ماهی میگیرن
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    2 0
    وقتی که مسئولین کشور خوابن و به فکر جیب خودشون و کوبوندن جناح رقیب و بردن انتخابات هستن، ازدواج ها با مشکل مواجه میشه و یه عده میان کاسبی طلاق و همسریابی و... راه میاندازن. اگه وکیل طلاق موظف باشه هیچ حق الوکاله ای نگیره قطعا انقد تلاش نمیکنن پدر جوونای خوبو که میتونسته زندگیشون ادامه پیدا کنه رو دربیارi. همچنین من الان یه پسر 22 ساله ام که بهترین شرایط رو دارم ولی فقط پول ندارم، یه عده پول مفت دراورده و آقازاده فضای کشور رو به سمتی بردن که هر هفته یه دختر خوبو تبدیل به *** کنن و با لذت جویی فضای ازدواج رو گل آلود کنن.
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    1 0
    سندش اینکه عامل انتشار عکسهای مینو خالقی در با دستور وزیر کشور در طی چند ساعت دستگیر و بازداشت می شود! پس قطعا تمام این امور رصد می شود. اما اینکه چرا در یکجا آنطور شدید برخورد میشود و یمجا اینطور سهل انگاری می شود مشخص است. شترسواری دولا دولا نمی شود.
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    1 1
    چه عیبی دارد. لابد دختر خانم رفته تحقیق کرده و فهمیده برادر شما به دردش نمی خورد.
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    نگو.. آن وقت با اخم اوبامای عزیز و مودب و فهمیده چه کار کنیم؟
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    کلا لب تشنه را سیراب کردن و گرسنه را سیر کردن سنت پیامبر است پس شما به خود حق می دهید با به کسی شراب دهید یا فی سبیل الله خوک قربانی کنید!
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    1 0
    به شما چه ؟
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    خاک تو سرتون چرا به مردم توهین میکنید.
  • تازه مسلمان نروژی ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 1
    احسنت بر دوست ناشناس مقیم سوئد
  • امیر ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 1
    عالیه این تورها رو کی برگزار می کنه تا ما هم شرکت کنیم
  • حقگو ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    2 0
    مشکل وقتی شروع شد که به خانم ها القا کردند که با بی توجهی به اخلاق و دین اسلام ( ارایش کردن - بی و کم حجابی و...) و از خانه بیرون امدن مشکلاتشان حل می شوذ مشکل حل که نشد هیچ مشکلات دیگری هم برای خانوده ها رخ داد فرزندان بیشمار طلاق حاصل کم توجهی به دین و آیین اسلام و ایرانی است.
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    چوب خدا صدا نداره ازشون نمیگذره
  • یک بنده خدا ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    2 0
    تحصیلات ارشد 29 سال خونه و ماشین دارم اما کارم تقویت موتور خودرو هست یک جورایی مکانیک مادرم بنده خسته شد بس رفت و گفتن شغل پسرتون به کلاس خانواده ما نمی خوره الان همه دنبال کلاس و پرستیژن ثابت شده
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    1 1
    تاثیر لقمه حرام است.
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    چرا ؟
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    یعنی مثلا مقامات مسئوب چی کار برای جنابعالی بکنن ؟ برن برات خواستگاری ؟!
  • مرضیه ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 1
    مواظب حرف زدنت باش مردک عقب افتاده. بنده یکبار شرکت کردم خیلی هم خوشم آمد. راهکار خوب و درستی است و مشکل شرعی هم در میان نیست.
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    1 0
    مهریه وقتی شما را در زندان پوساند فکر زن گرفتن بکنید دختران فقط پول را می شناسندو دیگر دروغ
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    اونایی که میفروشن چیه؟
  • پسری از خطه ی آذربایجان ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    1 1
    من نمیدونم این مسئولین ما چرا سایت های همسر یابی رو فیلتر میکنن طرف دنبال دوست دختر نمیگرده مخیواد زن بگیره اومده تا شاید یک مورد مناسب از اینترنت بتونه پیدا کنه و ازدواج کنه این فیلتر کردن میخواد خداییش؟ خب همین کارارو میکنید که فساد زیاد میشه دیگه!بهتره راه های تازه ای که در ازدواج کردن شکل گرفته بسته نشه.قدیما عروس و داماد تو روز عروسی رو هم دیگه رو میدیدن با محدود کردن کار درست نمیشه
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    این جور جاها کاملا مزخرف و بیخود با ریسک فوق العاده بالاس اگر قصد ازدواج دارین(آقایون) بعد از یافتن کیس مورد نظر مثل انسان بابا و مامان رو بردارین برین خواستگاری و خلاص
  • الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    سلام یکی از پر مخاطب ترین فیلم های سال 2015 مستند لاو(عشق) بود که درباره ازدواج مردان اروپایی با دختران اوکراینی با همین تکنیک سایبری و.. بود ممنون میشم مشرق این فیلم مستند را نقد کنید ممنونم از سایت خوبتان
  • ناشناس ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    من زن میخواااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام.
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    آفرین مشرق ریشه مشکلات مملکت رو پیدا کردی...
  • هما ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    قبول ندارم با اجازه تون! هر زندگی ای که شکست میخوره یا هر رابطه ای که درست نباشه دو طرف رو متضرر میکنه.
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    حالا این آقایونی که در این تورها فعالند مثلا یابو نیستند؟ خیلی انسان اند؟
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    There is nothing wrong with it
  • اهوازی ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    زهی غیرت
  • رضا از تبریز ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    راه های تازه ای که فرمودین نمونش تو ترکیه چند تا کاناله که در این مورد فعالیت میکنن و تا حدودی هم موفقن تازه از ایران هم میرن در این برنامه اولنجاخسان گل (میخوای ازدواج کنی بیا)و برنامه های دیگر ثبت نام میکنن
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    مرگ‌ بر آمریکا
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    اگرحرام است چطور شهاب مرادی کلاس مجردی میزاره ؟ فرق داره ؟
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    شهاب مردای آیا تور مختلط و این اشنایی ها را برگزار می کند؟ اگر چنین کاری می کند کار او هم حرام استو. هر چند بعید می دانم چنین کاری بکند.
  • وحید ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    این چه مسخره بازیه؟ کسی نیست بپرسه این دست تو دست دادن ها، یعنی چی؟ چشم ما هر روز به چیزی روشن می شود.
  • ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    شما هم مواظب خودت باش مرضیه خانم این جاها که شرکت میکنی....
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    2 0
    ماهیت کار ، کار اشتباهی نیست اجراش مشکل داره... عیوبش برطرف بشه کلی باعث تشکیل خانواده میشه
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    من چیکار می توانم بکنم ؟ غصه بخورم انطرف آنها تور می روند؟ ایا وظیفه من است؟ یا اصلا شرایط جامعه اینگونه است ؟ مسئولین محترم نهادی فرهنگی حوزه روحانیت جوابگو باید باشند
  • مهندس ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    تو که زبانت ضعیف چرا به enنظر می دی
  • مصطفی ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    جالبه که شما با این اخبارتون آتش این اتفاقات رو شعله ورتر میکنید. من موضوع ازدواج به اصطلاح سفید و همچنین موضوع همین خبر رو از سایت مشرق مطلع شدم قبل از اینکه جای دیگری ببینم و احساس میکنم این کار ها مناسب نیست و چنین اخبار و اطلاع رسانی هایی برای عام مردم در فضای مجازی هیچ گونه تاثیر مثبتی ندارد. این موضوعات باید در اتاق فکرها بررسی گردد و راهکارهای مقابله با آن هم از همان همفکری ها خارج گردد وگرنه صرف گفتن و قبح شکنی بیشتر دردی دوا نمیشود.
  • ناشناس ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    دمت گرم
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 2
    همه این برنامه هایی که موجب گمراهی جوانان شده است ، در زمان دولت تدبیر و امید شکل گرفته است .اگر غیر از این است ، تا کنون بایستی به اینگونه ناهنجاریهای اجتماعی که بنیان خانواده را ها هدف قراداده واکنشی نشان می دادند. نه تنها واکنش نمی کنند ، بلکه مورد حمایت هم قرارمی گیرند .
  • صفدر ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    شاید بد نباشه دیگه روش های سنتی خواستگاری/ازدواج حتا تو شهرای کوچیک هم جواب نمی ده شما که می گین ازدواج نصف دینه...روش های آشنایی جزو ازدواج نیست والا فامیلامونم بهمون مورد معرفی نمی کنن با یه فکر احمقانه که می کنن
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    برو بگـــــــیر چیزی که زیـــاده
  • مهدی ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    1 0
    شما واقعا فکر می کنید پسرهای ایرونی برای ازدواج وارد این طور جاها میشند, من که بعید می دونم.
  • ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    خاک دو عالم بر سرب با این تحلیلت از سنت پیامبر
  • احسان ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    شاید میمون باشه!!!اما مسلما مبارک نیست! :/ اگرم فکر میکنی مبارکه ناموس خودتو بفرست به این امر مبارک ان شالله که خوشبخت میشه...
  • احسان ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    اگر واقعا اینی باشید که نوشتید ان شالله خدا یه همسر خوب و مومن نصیبتون بکنه.در ضمن کارتون هم کلهم کلاسه... خودتو دست بالا بگیر مرد...
  • ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    ..... بازیه مدرن رسما دارن ...
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    درکنار مکانیکی چندواحد هم در دانشگاه تدریس کن بعد بگو استاد دانشگاهی ..
  • محمد ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    اگرافراد خدا راباور داشته باشندوحضورخدا را در هر لحظه احساس کنند دیگر مشکلی نخواهد ماند وکارها سامان می یابد.
  • وحید ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    بنیان خانواده ای که با کد و شماره و یکی دو سفر دور همی شکل بگیرد، بعدها، به راحتی از هم می پاشد. این نحوه ی عمل، به جهات مختلف شرعی و عُرفی، اشکال دارد؛ به مرور زمان، نه تنها این رفتار، تقویت نظام خانواده نیست، بلکه به ضرر خانواده و نگاه متدیّن ها درباره ی تشکیل خانواده خواهد انجامید. دست های متعدّدی درکار است تا بتواند بنیان خانواده و در نتیجه پیوندِ عمیقِ معنوی ایرانیان را سست کند؛ اگر خوب نگاه نکنیم، سال به سال، این پیوند دارد کمرنگ تر می شود؛ باید به فکر چاره جدّی بود. حوزه های علمیه و دانشگاه و نهادهای مسئول، باید بیشتر بر تسهیل ازدواج های شرعیِ آسان و معاش جوانان، تمرکز کنند.
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    به جای تقویت موتور بگو مثل آدم : "من مکانیک خودرو هستم" مسائل و علایق ربز شغلی تو به کسی ربطی ندارد
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    ما همون خواستگاری از عروس خونه باباش رو ترجیح میدیم! پدر و مادر که بالا سر آدم باشه، موقع خواستگاری دیگه آدم نمیاد چاخان کنه، چه پسر چه دختر
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    1 0
    با سلام دختران عزیزم و خواهران گلم ببینید ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم درست است مشکلات اقتصادی و دوری از خدا مدتی آمار ازدواج را کاهش داده ولی بیشتر این کاهش ها به دلیل رفتار شما دوشیزگان است که با پوشش غیر اسلامی و بعضا افکار فیمنیسمی نوعی بی اعتمادی را در جوانان ایجاد کرده اید و .... عزیزانم سعی کنید آلت دست نشوید و با رفتار و پوشش درست یک دلگرمی بزرگ به جوانان کشور بدهید تا بسوی تلاش و تشکیل زندگی قدم بردارند باشد که خداوند خواسته دلتان را برآورده نماید و کشور ازاین نگرانی خلاص و دست شیادان از این گونه بازی با ناموس مردم کوتاه شود و جوانان بتوانند دوباره به شریک موفق زندگیشان فکر کنند
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    غیرت
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    ریشه مشکلات بی غیرت هایی مثل تو هستن مشرق منتشر کن جان پدرت
  • بدبخت ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    بدا بحال اونهای که گیر ادمهای بی عقل وبی شعور بی افتد غول سواد یا نماز روزه کسی را نخورید که بد بخت می شود ناجور
  • محمد ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    دختر که شخصیت خودشو حفظ نکنه و با مردان آن طور که باید رفتار نکند گرفتار همین مسائل بیراهه می شود . دختران بدانند با مد بازی و عشوه گری و خودارایی نمیتوانند زندگی سالم انتخاب کنند چرا؟ چون خود را آرایش میکند و مرد هم که می آید طرف او به ظاهرش میاید . این دو نظر به شکست می انجامد چرا؟ چون عقیده هر دو طرف یک چیز ظاهری بوده و زود از بین می رود اما دخترانی که نجابت و حجاب واقعی و پاکدامنی را برای خود پیشه میکنند و از خداوند کمک میخواهند بدانن که مردان پاک دنبال زنان پاک هستند . و بدانند که نباید احساساتی شوند باید طرف مقابل را به خوبی تحقیق و به خوبی و با مشورت بزرگشون انتخاب کنند. این بهترین روش است برای زندگی سالم قال معصوم: دختران خود را به پسران با ایمان بدهید چون اگر مشکلی پیش آمد به خاطر خداوند با او ملاطفت می کنند و سخت نمی گیرند و پسران خود را به دختران با ایمان وصل کنید که اگر مشکلی پیش آمد به خاطر خداوند شکیبایی و تحمل میکنند و ظلم نمیکنند...
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    مرضیه ! میدونی مشکل شما چیه ؟! اینه که در عمق نادانی به سر میبرید اصلاااااااااااااااا نمیدونید زندگی یعنی چی مطمئنا اگه این حرف در کشور های غربی و شرقی بپیچه آبرویی برا شما نمیمونه ! ملت از خنده روده بر میشن ! ارتباط دو نفر باید زیر نظر دو تا خانواده طرف باشه در غیر این صورت دو طرف زندگیشون بیشتر از یک ماه طول نخواهد کشید !
  • ali ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    انشاءلله خوشبخت بشن به همین سادگی با یه سفر میرن سر زندگیشون....!!! D:
  • حامد اهوازی ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    احسنت سوئدی جان
  • ناشناس ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    1 0
    من زن میخواااااااااااااااااااااااااااام.یکی به دادم برسه.از خانومایی که میان اینجا نظر میدن آیا قصد ازدواج با من دارن؟
  • یک شهروند ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    اینها ی مشت هرزه هستند و افرادی که طرفدار این پروژه هستند خودشان فاسد هستد ما در کشور اسلامی زندگی میکنیم به خود بیاییم به کجا داریم میریم واقعن تاسف میخورم واسه این افراد که عقلشون رو دادن دست شیطان بزرگ متاسفانه مرگ بر امریکای لعنتی و زنان هرزه
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    مرضیه خانم چرا فقط یک بار شرکت کردی؟ حتما مواردی که ناشناس گفته رو درک کردی که دیگه شرکت نکردی.
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    کلاسشون بخوره تو اون سرشون. یک شیاد باکلاس به تورشون می خوره و بعدا کل خانواده شون رو به فنا می ده تا از هرچی کلاس و پرستیژ هست حالشون به هم بخوره.
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    همچین میگه "برو بگـــــــیر" انگار میخواد میوه بگیره.
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    من ماندم مشرق چطور این نظر رو تایید کرده. من اگر 2 تا اسم انگلیسی بنویسم و توضیح بدم کلمات انگلیسیش رو پاک می کنه.
  • بی نشان ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    2 0
    توقعات بالای برخی دخترها باعث شده سن ازدواج بالا بره بنده خواستگار دختری بودم که خونواده اونها بشدت بخاطر بیکاری و تحصیلات کم و وضع معیشتی ضعیف منو تحقیر کردن و توهین هم بهم شد با عنایت خداوند ادامه تحصیل دادم و اکنون مهندس معمارم و رستوران و خونه هم دارم جالبیش اینه الان اون دختر هنوز تو خونه مونده و هر روز توسط واسطه ای بصورت غیر مستقیم رضایت به ازدواج میدن ولی من متوجه شدم دو عاملی که اونا جواب مثبت دادن یکی بخاطر ثروت هست یکی هم بخاطر بالا رفتن سن اون دختر اینبار من قیدشو زدم
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    همه اش انتقاد؟ خوب شما یه راهکار ارایه بدین. دولت خودش راسا وارد بشه
  • احمدخواجوند ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    1 1
    حيف صد هزار تومن كه بدهي ويك زن خياباني بگيري
  • مهدی ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    دختر و پسری که توی اینجور محافل شرکت میکنند لنگه هم هستند و از پس هم بر میان ، شما لطفا نگران نباشید. مهدی
  • کبری IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 0
    ندارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس