کد خبر 582847
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

ممکن است با مشکل ضعیف بودن سیگنال های شبکه وای فای خود رو به رو باشید. باید بدانید که می‌توانید این سیگنال ها را با اقدامات متناسب تقویت کنید.

 به گزارش مشرق، شبکه های WiFi ، تنها سیگنال هایی رادیویی هستند و بسیاری چیز ها می توانند در جریان آن ها اختلال ایجاد کنند. اما یک سیگنال قوی WiFi می تواند به شما کارکرد سریعتر و پوشش وسیع تری بدهد. از این رو، لازم است تا روتر ها و مودم هایتان را در موقعیت مناسب قرار داده و آن را برای قدرت سیگنال بهینه تنظیم کنید. در سطور ذیل ما به این امر می پردازیم.
 
آنتن را رو به بالا قرار دهید.
 
روتر ها معمولا آنتن های فیزیکی قابل تنظیمی دارند. این آنتن ها معمولا به صورت افقی تنظیم می شوند تا بتوانند درون جعبه خود گنجانده شوند. برای دستیابی به ماکسیمم قدرت سیگنال، آنتن روتر خود را صورت عمودی تنظیم کنید، مستقیما رو به بالا. اگر دو آنتن دارید، آن ها را در دو جهت متفاوت قرار ندهید. چنین کاری عملکرد بهتری نخواهد داشت.
 
روتر خود را در موقعیت مناسب قرار دهید
 
در نظر بگیرید که روتر خود را کجا قرار داده اید. اگر یک خانه و یا دفتر بزرگ دارید بهتر است که روتر را نزدیک مرکز بگذارید، چرا که بدین شکل بیشترین پوشش را دریافت خواهید نمود. اگر روتر خود را در انتهای ساختمان قرار دهید، ممکن است در انتهای دیگر سیگنال های ضعیفی دریافت کنید. ولی در نظر داشته باشید اگر روتر را در چنین موقعیتی قرار داده و قدرت سیگنال مناسبی دارید، بهتر است که دیگر این ابزار ها را جا به جا نکنید.
 
برای پوشش حداکثری بهتر است که روتر در ارتفاع قرار داده شود. گذاشتن آن بر روی زمین بسیار ایده بدی است. قرار دادن آن بر روی تاقچه شاید جای مناسبی باشد.
 
روتر را بر رو و یا نزدیک اشیا فلزی هماننند قفسه های فلزی و یا فایل ها قرار ندهید. این ها سیگنال ها را مسدود می کنند. فلز ها و دیوار های سنگی نیز سیگنال های WiFi را مسدود می کنند در حالی که دیوار های چوبی و پلاستیکی معمولا تاثیری بر این سیگنال ها ندارند.
 
شما در ضمن می توانید دیگر منابع اختلالات را نیز از میان بر دارید. برای مثال مایکروویو ها، تلفن های بیسیم ۲٫۴ GHz و کنترل کننده های کودک می توانند در سیگنال های WiFi اختلال ایجاد کنند. من به شخصه از میان رفتن سیگنال های لپ تاپ خود را هنگام روشن بودن مایکروویو تجربه کرده ام. این مایکروویو درست در مسیر لپ تاپ و روتر من قرار داشت.

راه حل چنین مشکلی، جابه جایی هر کدام از این وسایل به نحوی است که دیگر در مسیر هم قرار نگیرند. اگر چنین مشکلی نیز با یک تلفن بیسیم دارید بهتر است تلفن های جدیدی تهیه کنید که فرکانس های ۵٫۸ GHz دارند که در نتیجه تداخلی با فرکانس های روتر شما نخواهند داشت.
 
بهترین کانال WiFi را انتخاب کنید
 
اگر در منطقه ای با تعداد زیادی شبکه WiFi متفاوت هستید – مکان هایی چون مجتمع های مسکونی و یا یک منطقه پر ازدحام مسکونی – به احتمال زیاد شبکه های WiFi همسایگانتان با شما تداخل دارند.
 
برای به حداقل رساندن این تداخل، روتر خود را، به بیشترین میزان ممکن، از مناطق تحت پوشش روتر های دیگر دور نگه دارید. برای نمونه اگر در آپارتمانی روتر خود را درون اطاقی قرار دهید، ممکن است روتر همسایتان درست در پشت دیوار آن اطاق بوده و در فرکانس های شما تداخل ایجاد کند.
 
ولی بهترین کاری که می توانید انجام دهید تغییر دادن کانال وای فای می باشد. شما می توانید به این گزینه از طریق صفحه تنظیمات روتر دسترسی پیدا کنید. دفترچه راهنمای روتر خود را یافته و نحوه انجام این کار را پیدا کنید. اگر چنین دفترچه راهنمایی را نداشتید مطمنا می توانید آن را از اینترنت بیابید. گزینه کانال های وای فای را در نمایه وب روتر خود مشخص کرده و به کانالی با اختلالات و تداخلات کمتر تغییرش دهید.
 
ممکن است برای یافتن بهترین کانال، کمی به آزمون و خطا نیازمند باشید ولی در عین حال می توانید از نرم افزار تحلیلگر وای فای WiFi Analyzer app برای تبلت ها و تلفن ها بهره ببرید. این نرم افزار شبکه های وای فای نزدیک شما را بررسی نموده و کانال های کم ازدحام برای شبکه تان را به شما معرفی می نماید. این نرم افزار تنها برای سیستم های اندرویدی وجود داشته و متاسفانه اپل به دلیل محدودیت های تولید نرم افزاری خود، اجازه ساخت چنین نرم افزاری را نداده است.
 
تمام کاری که باید انجام دهید یافتن موقعیت مناسب و انتخاب کانال وای فای ایده آل برای بهینه سازی شبکه تان می باشد. به طور قطع خریدن روتر جدیدی که از وای فای های مدرن و پیشرفته استاندارد کنونی پشتیبانی کند می تواند توان و سرعت سیگنال را افزایش دهد.

منبع: کلیک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس