نبردهای سنگین در شرق الانبار و در حومه غربی پایتخت عراق در روز سه شنبه ادامه یافت و نیروهای عراقی غروب این روز عملیات ورود به مرکز فلوجه و پاکسازی آن را شروع کردند و در همین حال بخش های دیگری از فلوجه از جمله النعیمیه در جنوب این شهر آزاد شد.

به گزارش مشرق، ابومهدی المهندس نایب رئیس شورای الحشدالشعبی، سه شنبه شب از آغاز ورود نیروهای عراقی به سمت مرکز فلوجه و منطقه ساختمان های دولتی خبر داد و گفت محاصره شهر کامل شده و نیروها برای پایان نهایی کار داعش در این شهر به حرکت درآمده اند.

وی همچنین از آمادگی نیروهای عمل کننده برای خارج کردن اهالی و انتقال آنان به مناطق امن خبر داد.

در جریان مرحله اخیر عملیات فلوجه، یگان هایی از سازمان مبارزه با تروریسم و پلیس دولت مرکزی به سمت مرکز شهر حرکت کرده اند و گفته می شود، درگیری های شدید در مناطقی از فلوجه در جریان است.

براساس این گزارش منطقه العوینات در حومه فلوجه که از روز یکشنبه گذشته عملیات برای آزادی آن شروع شده بود، در روز سه شنبه بطور کامل از بمب و تله های انفجاری پاکسازی شد و نیروهای عراقی در ادامه عملیات خود به پل البولطیف رسیدند.

در عین حال درگیری های شدید در منطقه العریمیه که حرکت نیروهای عراقی از روز یکشنبه گذشته به سمت این منطقه شروع شده بود، همچنان ادامه دارد.

گروه تروریستی داعش از روز یکشنبه این هفته برای فرار از محاصره و کاستن از فشار روانی بر نیروهای خود دست به حملات سنگینی در منطقه شمال الصقلاویه زد که با دفاع همه جانبه نیروهای سرایا عاشورا از مجموعه گروه های الحشدالشعبی روبه رو شد و این درگیری ها در طول روز سه شنبه همچنان ادامه یافت.

کارشناسان امنیتی، حملات داعش به شمال الصقلاویه را نفس های آخر داعش در منطقه ارزیابی می کنند و اعتقاد بر این است که بسته شدن راه های تنفسی داعش و دسترسی برای کمک رسانی به این گروه تروریستی در فلوجه که تاکنون از سوی برخی کشورهای منطقه و عوامل داخلی آن صورت می گرفت، بت پوشالی داعش را در الانبار بطور کامل شکسته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضا ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    به امید نابودی ال سعود کثیف و ترک های احمق!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس