کد خبر 582127
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: ده درصد یارانه‌های مربوط به سود وام تسهیلات بافت‌های فرسوده بر عهده دولت است.

به گزارش مشرق، عبادالله فتح اللهی مدیر عامل سازمان  نوسازی شهر تهران گفت: با اشاره به اینکه 5 درصد مساحت شهر تهران را بافت‌های فرسوده در بر گرفته است، به منظور تشویق ساکنان بافت‌‌های فرسوده برای نوسازی، اعطای 10 درصد یارانه مربوط به سود وام تسهیلات به بافت‌‌های فرسوده توسط دولت و 10 درصد دیگر نیز با تصویب شورای شهر بر عهده شهرداری تهران است.
 
وی افزود: 15 درصد از جمعیت کلانشهر تهران ساکن بافت‌های فرسوده هستند که این مالکان به شرط رعایت استانداردهای تعریف شده از سوی دفاتر خدمات نوسازی از وام 20 درصدی برخوردار می شوند.
 
فتح اللهی افزود: 36 درصد پلاک‌ها در سنوات گذشته نوسازی شده‌اند که میانگین نوسازی در کل کشور با احتساب شهر تهران 12 درصد است که این رقم بدون احتساب پایتخت به 7 درصد می‌رسد، همچنین بین سال‌های 90 تا 94 در 495 شهر کشور ، مبلغ هزینه‌ها از سوی شهرداری برای نوسازی بافت‌های فرسوده هزار و 748 میلیارد تومان بوده که هزار و 234 میلیارد تومان از این رقم در شهر  تهران  هزینه شده است.
 
وی در خصوص بسته تشویقی فرهنگی اجتماعی نوسازی تصریح کرد: این بسته تشویقی مبتنی بر امکانات شهرداری تهران در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی تعیین شده تا در کنار بسته تشویقی اصلی نوسازی که شامل وام، اعطای تسهیلات و یارانه‌ها است، پس از نهایی شدن به ساکنان بافت‌های فرسوده در صورت رعایت استانداردها اعطا می شود.
 
مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران تاکید کرد: به منظور جلوگیری از سرگردانی ساکنان بافت‌های فرسوده برای انجام بروکراسی اداری جهت اخذ وام نوسازی، دفاتر خدمات نوسازی موظف‌اند تا با ارتقای بهره وری، خدمات و راهنمایی‌های بیشتری را به آن ها ارائه کنند تا مجموعه مدیریت شهری در مسیر ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان و رسیدن به اهداف ایده آل شهر سازی و معماری در شهر تهران یاری دهند.
 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس