کد خبر 582047
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۹

وزارت امور خارجه چین با انتشار بیانیه ای اظهارات اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در خصوص ذهنیت جنگ سرد چین در منازعات منطقه ای را رد کرد و آن را متعلق به آمریکا دانست.

چین: آمریکا همچنان درگیر ذهنیت جنگ سرد استبه گزارش مشرق، بیانیه این وزارتخانه در پاسخ به اظهارات شدید اللحن وزیر دفاع آمریکا در آکادمی نیروی دریایی این کشور منتشر شده است که گفته بود کشورش برای رویارویی با پکن در دریای جنوبی آماده است و عقب نشینی نمی کند.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی اوایل هفته خود خاطرنشان کرد که فقط واشنگتن نگران مواضع چین در دریای جنوبی نیست و این وضعیت را برخی کشورهای دیگر هم مطرح کرده اند.
در بیانیه چین آمده است: این دیدگاه و چنین موضعگیری و ذهنیت جنگ سرد متعلق به واشنگتن است و آمریکایی ها همواره در سخنرانی های خود و به سبک خودشان به آن می‌پردازند.

بیانیه تاکید می کند که چین با هر شکلی از جنگ سرد و چنین دیدگاهی مخالف بوده و اجازه نمی دهد کشورهای دیگر حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور را نقض کنند.

«هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم در مصاحبه اش در پکن به خبرنگاران گفت که سبک آمریکا برتری طلبی و هژمونی است و این کشور دارای چنین ذهنیتی می باشد.

وی افزود: برخی در آمریکا به طور فیزیکی وارد قرن بیست و یکم شده اند اما در ذهنیت جنگ سرد آنها تغییری حاصل نشده است.

به گفته این سخنگو در اجرای این راهبرد و سبک آمریکایی، آنها به دنبال داستان سازی، پیدا کردن رقیب و دشمن تراشی در هر نقطه ای از جهان هستند.

سخنگوی چین گفت که ما به هیچ وجه علاقه ای نداریم وارد برنامه های هالیوودی شویم که یک نفر در جریان هدایت نیروهای مسلح آمریکا مجری آن است.

چین از اینکه هدف آمریکا استقرار نیروهای نظامی و پیشرفته ترین تجهیزات ارتش در دریای جنوبی است، ابراز نگرانی کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس