کد خبر 581230
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲

وزیر خارجه لهستان در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ در آستانه سفر محمدجواد ظریف به ورشو، ضمن طرح ادعاهای نخ نما شده ضد ایران، درباره تعاملات اقتصادی با تهران هشدار داده است.

به گزارش مشرق، در آستانه سفر وزیر خارجه ایران به لهستان، وزیر خارجه پیشین این کشور اروپایی اظهاراتی خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است.

«رادوسلاو سیکوروفسکی» وزیر خارجه سال‌های 2007 تا 2014 لهستان که عضو هیات مشاوره یک نهاد ضد ایرانی به نام «اتحاد در برابر ایران هسته‌ای» هم هست، امروز یکشنبه اظهاراتی خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

به گزارش «بیزینس وایر»، اظهارات این مقام سابق لهستانی در حالی مطرح شده که محمدجوادظریف برای سفری رسمی عازم پایتخت این کشور شده است(جزئیات بیشتر).

سیکوروفسکی با تکرار ادعاهای نخ نماشده درباره حمایت ایران از تروریسم، گفت: «رهبران لهستان در ماه‌های اخیر بر تلاش‌هایشان برای سرکوب تروریسم افزوده‌اند اما با این وجود فعالانه در صدد تبادلات تجاری در کشوری هستند که در آن تجارت و تروریسم در هم تنیده است».

وزیر خارجه پیشین لهستان در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود، اظهاراتی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرده و این نهاد انقلابی را «حامی تروریسم» خوانده است.

او مدعی شد: «شبکه پیچیده شرکتهای سپاه(پاسداران)، تهدیدی برای خفه کردن و در خطر قرار دادن همه شرکتهایی است که درصدد تعامل اقتصادی با ایران هستند. ریسک‌ها و خطرات، ‌بسیار زیاد هستند».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • میلاد کورد ایران ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    دیپلماسی خنده ..... خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    وزیرخارجه ی سابق؟؟ مشرق جان شما آب احتیاج داری.
  • مهاجر ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    از یهودیان لهستانه
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    حیف که آنهمه لهستانی را در جنگ جهانی دوم پناه دادیم.
  • ali ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    لهستان یک کشور گدا گشنه است تو اروپا که با کمک های مالی امریکا خودشو داره سر پا نگه میداره اقای ظریف لطقا برگرد
  • ناشناس ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    دوستان عزيز و هموطنان گرانقدر حالا كه سخن از سخنان وزير خارجه سابق لهستان و ادعا هاي بي أساس وي در مورد كشورمان بميان أمده بهتر است كه كمي در مورد تاريخ اين كشور اروپايي ومردم ان بدانيم و چون روزنامه مشرق نيوز اطلاعات خوبي در مسائل جهاني به خوانندگان خود نشر ميكند بهتر است در مورد لهستان نيز اطلاعاتي به ما بدهند . من با مردم لهستان ارتباط نزديكي داشته ام و در مجموع مردمي مهربان و خوش پوش و با سواد با فرهنگ غني و متاسفانه پر ادعا هستند و كشوري زيبا دارند و انسان هاي مذهبي هستند و براي همين ژان پل دوم پاپ كاثوليك هاي جهان از اين كشور انتخاب شد منتهي در مورد تاريخ و رويداد هاي عصر حاضر كه چرا پاپ انموقع (وقتي لهستان جزو پيمان ورشو بود از اين كشور انتخاب شد )و كشورهاي بلوك غرب و ناتو چه نقشي در ان داشتند كه بعد ها با تشكيل زوليدارنوش به رهبري لخ وإلزا باعث فروپاشي اتحاد جماهير شوروي شد ! فرصتي ديگر مي طلبد . لهستاني ها خاطره خوشي از روس ها و ألماني ها ندارند و هميشه از انها احساس خطر ميكنند كه اين موضوع موقعييت لازم را براي امريكايي ها فراهم مي أورد كه در لهستان نفوذ كنند و شايد كه سخنان كهنه و تكراري ايران هراسي اينبار از دهان وي جاري ميشود و بايد گفت كه بسياري از لهستاني هايي كه در گذشته به أمريكا مهاجرات كرده اند و بعنوان مشاور و سياستمدار امريكايي لابي قدرتمندي را تشكيل ميدهند نيز در ان بي تأثير نيست . لذا سخنان وي جز خوش خدمتي براي اربابانش نيست.
  • ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    این کشور و مجارستان و چکسلواکی سابق (چک + اسلواکی) یک از مراکز صهیونیزم در بلوک شرق است و حتی بسیاری از سیاستمداران آمریکا مثل آلبرایت وزیر خارجه بیل کلینتون و افراد خطرناکی مثل جرج سورس ریشه در همین کشورها دارند. از برای همین آمریکا از دهه ۹۰ بصورت مستمر تمرکززیادی بر نفوذ و ایجاد تشکیلات نظامی-جاسوسی خود کرده و سپر موشکی آمریکا یکی از شواهد جاری از تحرکات خطرناک است.
  • سید علی ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    چرا دولت این سفر رو لغو نکرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • اهوازی ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    آخه بدبخت های آواره اگه ما نبودیم در جنگ جهانی دوم کی به شما پناه میداد؟هم نژادها و همسایگان اروپایی شما که بدبختتون کرده بودند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس