کد خبر 581021
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

شهردار وین در سفر اخیرش در صحن شورای شهر تهران حاضر شد و با چمران دیدار کرد.

دیدار شهردار وین با رئیس شورای شهر تهرانبه گزارش مشرق، در جلسه غیرعلنی روز یکشنبه طرح نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر مورد نقد و بررسی قرار گرفت و برخی از اعضای شورای شهر که به اکران تعدادی از آثار هنری انتقاد داشته و آن را نامفهوم و سکولار توصیف می‌کردند، مصادیق خود را در صحن به مسئولان منتقل کردند.
 
یک عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از ۲۸ اثر که در طرح نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر به نمایش درآمده بود یاد کرد که به اعتقاد وی فاقد ارزش‌های ایرانی-اسلامی برای اکران بودند.
 
همچنین در حاشیه این جلسه شهردار وین و هیات همراه با رئیس شورای شهر دیدار و گفتگو کرد.
 
در ابتدای این دیدار مهدی چمران ضمن خوشامدگویی به شهردار وین، ارتباط دو کشور را بیش از ۵ قرن دانست.
 
وی وین را شهری آرام، مترقی و صاحب مدیریت قوی عنوان کرد و گفت: هر چند تهران و وین در جمعیت اختلاف بسیاری دارند، اما باز هم می‌توان نظم شهری به ویژه در حوزه ترافیک را در وین تحسین‌برانگیز دانست.
 
چمران تبادل تجربیات در حوزه‌های علمی، فرهنگی، هویت ملی و بومی، مدیریت شهری و ... را از زمینه‌های همکاری دو شهر عنوان کرد که می‌تواند دستاوردهای مطلوبی داشته باشد.
 
به گفته رئیس شورای شهر، استفاده از تجارب شهر وین در حمل و نقل شهری یکی از مهمترین نقاط قوت وین است که می‌تواند به تهران بسیار کمک کند.
 
در این دیدار شهردار وین نیز از مهمان‌نوازی مدیران شهری تشکر کرد و گفت: هدف از این سفر افزایش همکاری در حوزه‌های مختلف شهری به ویژه فناوری‌های مدیریت شهری است.
 
وی ابراز امیدواری کرد: تعامل و همکاری خوبی میان تهران و وین ایجاد شود.
 
​همچنین در جلسه غیرعلنی چمران با اشاره به حادثه دلخراش جان سپردن کودکی در گودال بوستان کوهسار گفت: این حادثه همه ما را متأثر کرد، اما تأثر کافی نیست، از مدیران شهری درخواست جدی دارم برای ایمن‌سازی فضاهای سبز شهری اقدامات لازم را انجام دهند؛ به خصوص پیگیر اجرایی شدن موضوع ایمنی محیط باشند.
 
وی ادامه داد: یک مانع و شبکه فلزی می‌توانست جلوی این حادثه را بگیرد. ما اعضای شورا به عنوان وکیل شهروندان از حقوقشان دفاع خواهیم کرد.
 
پس از دیدار شهردار وین با رییس شورا، وی به همراه هیئت همراه در صحن غیرعلنی شورا حاضر شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس