حجت‌الاسلام رضا غلامی رئیس شورای سیاستگذاری همایش اقتصاد مقاومتی گفت: باید هر سه جنبه فرهنگ، سیاست و اقتصاد در اقتصاد مقاومتی بروز و ظهور کند و برخی از طرفداران اقتصاد وابسته در سال‌های گذشته فرهنگ را منزوی کرده‌اند و اقتصاد مقاومتی را به عمد، اقتصاد ریاضتی معرفی می‌کنند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام رضا غلامی صبح امروز در نشست خبری همایش اقتصاد مقاومتی در محل خبرگزاری فارس گفت: وظیفه ما حوزوی‌ها و دانشگاهیان، سکوت نکردن و بیان واقعیاتی است که در چند سال گذشته آن طوری که باید به مردم بیان نشده است.

وی برگزاری همایش‌های اقتصاد مقاومتی را آغاز روشنگری در ایران دانست که می‌تواند مردم را نسبت به واقعیاتی که در کشور جاری است، هوشیار کند و بدانند که چه چیزی در انتظار آنهاست.

غلامی تصریح کرد: برخی اصرار دارند که به عمد، اقتصاد مقاومتی را اقتصاد ریاضتی معرفی کنند، اما باید گفت که تا بوده، اقتصاد واردات و اقتصاد استعدادکش بوده است و اگر در آینده تغییری در اقتصاد رخ ندهد، مطمئناً باید منتظر ریاضیت‌های اقتصادی به مراتب سخت‌تری باشیم و شرایط به مراتب بدتری را پیش روی مردم قرار دهند که مجبورند آن را تحمل کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری همایش اقتصاد مقاومتی با اشاره به شرایط بسیار تلخ امروز و موج تازه‌ای از بیکاری و اشتغال برای جوانان، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، به فرهنگ به شکل عنصر مزاحم نگاه نمی‌کند، چرا که این اقتصاد منفعل است که فرهنگ آن را به چالش می‌کشاند.

به گفته غلامی، اقتصاد مقاومتی حرص و ولع برای غربی شدن به قیمت زیرپا گذاشتن منافع ملی را نمی‌پذیرد.

وی افزود: به اعتقاد اصحاب اقتصاد وابسته، فرهنگ مزاحم تلقی می‌شود و در سال‌های گذشته شاهد هستیم که از هیچ تلاشی برای منزوی کردن فرهنگ فروگذار نکردند.

رئیس شورای سیاستگذاری همایش اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی قصد دارد از بروز و ظهور هر سه عنصر فرهنگ، سیاست و اقتصاد استفاده کرده، چرا که بسیاری از عرصه های جذاب اقتصاد مقاومتی هنوز معرفی نشده است.

وی از همه محققانی که دلسور ملت هستند دعوت کرد تا مقالات علمی خود را به همایش اقتصاد مقاومتی ارسال کرده و در این همایش حضور یابند.

همایش اقتصاد مقاومتی 2 دی‌ماه در خانه بیداری اصفهان و بخش دوم آن 5 دی‌ماه در مرکز همایش‌های صداو سیمای تهران برگزار می‌شود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس