شهری کوچک در ۲۸ کیلومتری شهر لیل در شمال کشور فرانسه که تیم اول آن را می‌توان تیم فوتبال باشگاه لن، دانست.

ویژه‌نامه یورو 2016 مشرق - پانزدهمین دوره رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا (یورو 2016) از 21 خرداد ماه در 10 شهر و استادیوم فرانسه آغاز خواهد شد. این جام که بعد از جام جهانی مهیج ترین رقابت فوتبالی جهان در رده ملی محسوب می شود برای نخستین بار پذیرای 24 تیم خواهد بود.

در سلسله گزارش های متفاوتی به معرفی استادیوم های محل برگزاری یورو 2016 خواهیم پرداخت. در پنجمین گزارش سراغ ورزشگاه بولارت دللی (Bollaert-Delelis) در لن رفته ایم:

لن، پدو کله: ورزشگاه بولارت دللی ظرفیت: ۳۸٬۲۲۳

لن شهری با ۳۴ هزار نفر جمعیت ثبت شده رسمی که مشخصا کوچک است و نه چندان مدرن و شیک اما به شهر موزه‌ها شهرت دارد. شهری کوچک در ۲۸ کیلومتری شهر لیل در شمال کشور فرانسه که تیم اول آن را می‌توان تیم فوتبال باشگاه لن، دانست.

این منطقه از کشور فرانسه در خلال سال‌های ۱۵۲۶ تا ۱۶۵۹ بخشی از خاک کنونی هلند بود اما به مرور و با کاهش سطحی مرز‌های هلند و پیدایش رسمی بلژیک، به خاک فرانسه ملحق شد.

شهری که زخم‌های عمیقی از جنگ جهانی بر تن دارد و مردمش هرگز سیاهی‌های آن دوران سیاه را فراموش نخواهند کرد. در جریان یورو ۲۰۱۶ نیز این شهر با موزه‌های مخصوص جنگ جهانی اول و دوم خود، پذیرای مردمی است که علاقه دارند تاریخ این منطقه را مرور کنند.

لن، پدو کله: ورزشگاه بولارت دللی ظرفیت: ۳۸٬۲۲۳

حمل نقل در این شهر با قطارهایی به ظاهر برون شهری صورت می‌گیرد، شهری کوچک که قطارهای اصلی برون شهری می توانند مسافرانش را از نقطه شمالی شهر تا نقطه جنوبی آن در مدت زمان کمتر از ۱۰ دقیقه منتقل کنند.

لن، پدو کله: ورزشگاه بولارت دللی ظرفیت: ۳۸٬۲۲۳

استادیوم لن یا بولارت دللی با گنجایش بیش از ۳۸ هزار نفر خیلی مدرن و به روز نیست اما استاندارد و دوست داشتنی به نظر می‌رسد. این استادیوم به سال ۲۰۱۵ برای سومین بار بازسازی شده و به نظر آماده و مجهز می‌آید.

لن، پدو کله: ورزشگاه بولارت دللی ظرفیت: ۳۸٬۲۲۳

تیم‌های آلبانی، سوییس، انگلیس، ولز، جمهوری چک و ترکیه در مرحله گروهی در این استادیوم زیبا و کوچک بازی خواهند کرد.

بازی هایی که در دور گروهی در بولارت دللی برگزار خواهد شد را در زیر می بینید:

لن، پدو کله: ورزشگاه بولارت دللی ظرفیت: ۳۸٬۲۲۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس