در جریان یورو ۲۰۱۶ و در مرحله گروهی، تیم‌هایی چون بلژیک، ایتالیا، اوکراین، ایرلند شمالی، آلبانی، رومانی، مجارستان و پرتغال در این استادیوم بازی خواهند داشت.

ویژه‌نامه یورو 2016 مشرق - پانزدهمین دوره رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا (یورو 2016) از 21 خرداد ماه در 10 شهر و استادیوم فرانسه آغاز خواهد شد. این جام که بعد از جام جهانی مهیج ترین رقابت فوتبالی جهان در رده ملی محسوب می شود برای نخستین بار پذیرای 24 تیم خواهد بود.

در سلسله گزارش های متفاوتی به معرفی استادیوم های محل برگزاری یورو 2016 خواهیم پرداخت. در نهمین گزارش سراغ ورزشگاه لومیرز (Lumières) در لیون رفته ایم:

لیون: ورزشگاه لومیرزظرفیت: ۵۸٬۲۱۵

شهری آرام گرفته بر دیواره آْلپ، معروف به شهر سیاست و مدنیت با مردمی که نمایشگاه‌ها و گالری‌های نقاشی را بیشتر از فوتبال می‌پسندند. خیابان‌هایی قدیمی و مورد علاقه کارشناسان یونسکو که در جریان یورو ۲۰۱۶ دلهره تخریب سنگ فرش خود را دارند.

لیون: ورزشگاه لومیرزظرفیت: ۵۸٬۲۱۵

استادیوم المپیک لیون یا لومیرز، نزدیک به ۵۹ هزار نفر گنجایش دارد. این زمین زیبا در ۱۰ کیلومتری شرق شهر لیون واقع شده و مردم برای رسیدن به آن از تراموا، مترو و اتوبوس‌های تندرو استفاده می کنند.

در جریان یورو ۲۰۱۶ و در مرحله گروهی، تیم‌هایی چون بلژیک، ایتالیا، اوکراین، ایرلند شمالی، آْلبانی، رومانی، مجارستان و پرتغال در این استادیوم بازی خواهند داشت.

لیون: ورزشگاه لومیرزظرفیت: ۵۸٬۲۱۵

تیم فوتبال المپیک لیون هرگز نتوانست شکوه چند سال گذشته خود را در دو فصل اخیر لوشامپیونه تکرار کند و دلخوری مردم شهر لیون از باشگاه خود، بی دلیل نیست.

بازی هایی که در دور گروهی در لومیرز برگزار خواهد شد را در زیر می بینید:

لیون: ورزشگاه لومیرزظرفیت: ۵۸٬۲۱۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس