استادیوم نیس که به مجموعه ورزشی ریویرا نیز شهرت دارد، با گنجایشی بیش از ۳۵ هزار نفر، پذیرای تیمی‌هایی چون لهستان، ایرلند شمالی، اسپانیا، ترکیه، سوئد و بلژیک در مرحله گروهی خواهد بود

ویژه‌نامه یورو 2016 مشرق - پانزدهمین دوره رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا (یورو 2016) از 21 خرداد ماه در 10 شهر و استادیوم فرانسه آغاز خواهد شد. این جام که بعد از جام جهانی مهیج ترین رقابت فوتبالی جهان در رده ملی محسوب می شود برای نخستین بار پذیرای 24 تیم خواهد بود.

در سلسله گزارش های متفاوتی به معرفی استادیوم های محل برگزاری یورو 2016 خواهیم پرداخت. در هشتمین گزارش سراغ ورزشگاه آلیانز ریویرا (Allianz Riviera) در نیس رفته ایم:

نیس: ورزشگاه آلیانز ریویرا، ظرفیت: ۳۵٬۶۲۴

یکی از توریستی ترین شهرهای کشور فرانسه، شهر زیبای نیس است، شهری با آب و هوای مدیترانه‌ای که به کوه‌های شمالی هم مجهز است و در زمستان و تابستان از گردشگران سراسر جهان خالی نمی‌شود.

نیس در قرن پنجم قبل از میلاد مسیح (BC) بر طبق نقل‌های باستانی جایی برای اسکان اقشار ثروتمند یونان باستان بود، محلی رویایی و به دور از آتن که برای رسیدن به آن و عبور از مرزهای تحت کنترل سربازان نیاز به مجوز و برگ عبور بود، این روزها اما دروازه‌های نیس به روی مردم جهان باز است و در یورو ۲۰۱۶ شاهد میزبانی کم نظیر این شهر زیبا خواهیم بود.

نیس: ورزشگاه آلیانز ریویرا، ظرفیت: ۳۵٬۶۲۴

استادیوم نیس که به مجموعه ورزشی ریویرا نیز شهرت دارد، با گنجایشی بیش از ۳۵ هزار نفر، پذیرای تیمی‌هایی چون لهستان، ایرلند شمالی، اسپانیا، ترکیه، سوئد و بلژیک در مرحله گروهی خواهد بود و زمینی مدرن و تازه تاسیسی دارد. (۲۰۱۳)

نیس: ورزشگاه آلیانز ریویرا، ظرفیت: ۳۵٬۶۲۴

این استادیوم به سلولهای خورشیدی خود نیز مشهور است و بیش از ۴۰۰۰ پنل خورشیدی در این استادیوم بزرگ نصب شده و برق این خانه فوتبال به صورت کامل از انرژی پاک تامین می‌شود.

بازی هایی که در دور گروهی در آلیانز ریویرا برگزار خواهد شد را در زیر می بینید:

نیس: ورزشگاه آلیانز ریویرا، ظرفیت: ۳۵٬۶۲۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس