کد خبر 580481
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷

هر روز شاهد انتشار اخباری در مورد فعالیت‌های کمپانی‌ها در حوزه‌ی واقعیت مجازی هستیم. سامسونگ به عنوان یکی از کمپانی‌های پیشرو در این عرضه، برای بهبود تجربه‌ی استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، پنل نمایشی ۵.۵ اینچی خود را با رزولوشن ۳٫۸۴۰ در ۲٫۱۶۰ پیکسل بصورت اختصاصی برای استفاده در هدست‌های واقعیت مجازی معرفی کرد

 به گزارش مشرق، واقعیت مجازی در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فناوری تبدیل شده که بسیاری از کمپانی‌ها در پی سرمایه‌گذاری در آن هستند. برای مثال می‌توان به کمپانی‌هایی نظیر گوگل، سامسونگ، اچ‌تی‌سی و مایکروسافت اشاره کرد که حتی محصولاتی را نیز در این حوزه راهی بازار کرده‌اند.

گوگل در روزهای اخیر طی برگزاری کنفرانس توسعه دهندگانش، پلتفرم جدید Daydream را برای بهبود تجربه‌ و کیفیت استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی مبتنی بر گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. با استفاده از این پلتفرم می‌توان بازی‌ها واپلیکیشن‌های جدیدی را برای گوشی‌های هوشمند ایجاد کرد که می‌توان در هدست‌های واقعیت مجازی نیز استفاده کرد. با این حال اصلی‌ترین المان در یک هدست واقعیت مجازی، پنل نمایشی مورد استفاده است.
 
در هدست‌‌های واقعیت مجازی، پنل اصلی به دو نمایشگر کوچک‌تر تقسیم می‌شود که تصویر پس از عبور از لنز به چشم کاربر می‌رسد. پیکسل‌ها در هدست‌های واقعیت مجازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. نمایشگر‌های QHD با داشتن رزولوشن ۲٫۵۶۰ در ۱٫۴۴۰ پیکسل که به همراه گوشی‌های هوشمندی نظیر گلکسی اس ۷ و گلکسی نوت ۵ راهی بازار شده‌‌اند، با وجود برخورداری از نمایشگری با رزولوشن بالا، نمی‌توانند تجربه‌ای روان را در هدست‌های واقعیت مجازی در اختیار کاربران بگذارند.

در اختیار گذاردن بهترین تجربه‌ی ممکن با استفاده از پنل‌های نمایشی موجود باعث می‌شود تا سازندگان هدست‌های واقعیت مجازی تا حد ممکن فاصله‌ای را بین چشم و نمایشگر قرار دهند تا پیکسل‌های بیشتری توسط کاربر رویت شود، اما به نظر می‌رسد سامسونگ راه‌حلی را برای این مشکل پیدا کرده است.

کره‌ای‌ها پنل نمایشی جدیدی را رونمایی کرده‌اند که ۵.۵ اینچ بوده و رزولوشن آن ۳٫۸۴۰ در ۲٫۱۶۰ پیکسل است. سامسونگ اعلام کرده که این نمایشگر  4K با هدف بهبود تجربه‌ی استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی تولید خواهد شد، حال آنکه شاید در گلکسی اس ۸ شاهد استفاده از این نمایشگر باشیم.
 
سامسونگ را باید یکی از پیشروان تولید نمایشگر‌ها در جهان خواند. این کمپانی فناوری جدید Bio Blue را نیز معرفی کرده که تنها ۶ درصد از نور آبی را در هنگام نمایش رنگ آبی، نمایش می‌دهد، حال آنکه میزان نور آبی نمایش دداه شده نمایشگر‌های آمولد بیش از ۳۲ درصد است.

منبع: زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس