کد خبر 580395
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴

دبیرشورای عالی فضای مجازی با اشاره به تهاجم چند روز گذشته به برخی از سایت های ایرانی گفت: هیچ گونه آسیبی به اطلاعات وسیستم‌های ایرانی وارد نشده است.

 به گزارش مشرق، ابوالحسن فیروزآبادی امروز شنبه درحاشیه دومین اجلاس مدیران فاوای استانداری های سراسر کشور در جمع خبرنگاران افزود: آن ها بعضا توانسته اند لوگوی برخی از سایت ها را عوض کنند که این موضوع هم به سرعت برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه سطح امنیت کشور در وضعیت مطلوبی به سر می برد گفت: تیم های امنیتی خوبی در شرکت ها و سازمان ها وجود دارند و هیچ گونه نگرانی در این رابطه وجود ندارد. فیروزآبادی با اشاره به مصاحبه اخیر خود در این خصوص گفت: اعلام کرده بودم که رسانه های خبری به این موضوع دامن نزنند و همچنین برخی از سایت های خبری گفته بودند که به 90 سایت حمله شده که این موضوع صحت ندارد.

وی اظهار کرد: در سال های اخیر به حوزه امنیت توجه خیلی خوبی شده و در اکثر سازمان ها، وزارتخانه ها از سخت افزار و نرم افزار مناسبی بهره می گیرند. وی تاکید کرد:بعضا در به کارگیری سخت افزارها و نرم افزارهای امنیتی دقت لازم به عمل نمی آید اما بنیه کشور از لحاظ تکنیکی و نیروی انسانی در وضعیت مطلوبی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم رفع محدودیت های شرکت های آی سی تی کشور تاکید کرد و گفت: به دنبال شناسایی محدودیت های شرکت های آی سی تی داخلی هستیم. دبیر شورای عالی مجازی شناسایی محدودیت های این شرکت ها در قالب رفع موانع کسب و کار آی سی تی در جلسه بعدی شورای عالی فضای مجازی طرح تا در مورد آن تصمیم گیری و سیاستگذاری شود.

وی به استفاده شرکت ها و وزارتخانه ها از شرکت های ایرانی تاکید کرد و گفت: در مواردی که شرکت های ایرانی توانایی انجام پروژه را ندارند حتما از یک شرکت ایرانی بعنوان شریک خارجی در پروژه ها استفاده شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس