عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان این که باید در داخل کشور شبکه ملی اطلاعات قوی داشته باشیم گفت: طراحی شبکه ملی اطلاعات هنوز به شورای عالی فضای مجازی ارائه نشده است.

 به گزارش مشرق، محمدحسن انتظاری عضو شورای عالی فضای مجازی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه باید در داخل کشور شبکه ملی اطلاعات قوی داشته باشیم و وعده ها در این زمینه عملی نشده است گفت: تاکنون طراحی این شبکه به شورای عالی فضای مجازی ارائه نشده است .
 
وی افزود: این در حالی است که راه اندازی شبکه های پیام رسان و اطلاعات نیازمند امکانات بسیاری هستند.
 
انتظاری گفت: شبکه پیام رسان تلگرام اطلاعات خود را بر امکانات شبکه آمازون قرار می دهد که این نشان دهنده ضرورت ایجاد زیرساخت های قوی و بسیار در این زمینه است.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی افزود: هیچ قانونی برای شبکه های پیام رسان خارجی اعمال نمی شود و این شبکه ها مجوزی از ما ندارند اما شبکه های پیام رسان داخلی باید مجوزهای بسیاری برای فعالیت بگیرند که این تبعیض قانونی و شکست شرکت های داخلی در مقابل شرکت های پیام رسان خارجی است.
 
وی افزود:  نظام سنتی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد که باید ساختار جدیدی در آن شکل بگیرد.
 
انتظاری گفت: نیازمند ایجاد نظام حقوقی و مقرراتی جدید در فضای مجازی هستیم که همگام با دنیا حرکت کنیم.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی افزود:‌ وظیفه این شورا وضع قوانینی برای پیشرفت و رشد نیروهای داخلی است .
 
وی گفت:‌حاکمیت فضای مجازی باید در اختیار ما باشد تا داده های شبکه های پیام رسان خارجی که تحت حاکمیت کشور نیستند در اختیار بیگانگان قرار نگیرد و بر آن فرایند هایی انجام ندهند .
 
انتظاری افزود: باید شرکت های داخلی همان امتیاز های شرکت های پیام رسان خارجی را داشته باشند و مانعی برای آنها وجود نداشته باشد.
 
وی گفت:‌کشور باید به سرعت درباره تحولات سریع فضای مجازی تصمیم گیری کند اما اکنون تصمیم گیری ها با سرعت تحولات این فضا هم خوانی ندارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس