کد خبر 582018
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۵

مردم بايد بدانند كه طراحان «اسلام رحماني» چگونه با قرار گرفتن در پشت يك مطلب حق و عنوان زيبا، به دنبال خارج كردن «اسلام انقلابي» از صحنه هستند. مردم و جوانان بايد بدانند كه چه كساني با پشت كردن به راه امام و شهيدان به دنبال سازش با جبهه استكبار و تأمين دنياي خود هستند. مردم بايد بدانند كه «اسلام» منهاي «انقلاب» همان اسلامي است كه تأمين‌كننده منافع امريكا است و حضرت امام(ره)، نام آن را «اسلام امريكايي» گذاشتند.

به گزارش مشرق، دكتر يدالله جواني طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت:

مردم عزيز ايران، ولي‌ امرتان كه ولايتش را ولايت رسول‌الله(ص) و ولايت الهي مي‌دانيم، همه ما را به «جهاد كبير» در برابر كفار فرا خوانده‌اند. ايشان به استناد كلام خداوند كه فرمود: «فلا تطع الكافرين و جهدهم به جهادا كبيرا»، همه ملت را به اين جهاد بزرگ امر فرمودند. اطاعت امر ولي و رهبر عزيزتر از جانمان را، بر خود واجب بدانيم، زيرا اين امر الهي است كه از زبان ولي فقيه زمان بر ما صادر شده است.

معظم‌له در روز سوم خرداد در دانشگاه امام حسين(ع) خطاب به پاسداران فرمودند: «شما پاسدار انقلابيد، پاسدار انقلاب. البته همه ملت ايران پاسدار انقلابند يا بايد باشند، اما شما سازماني هستيد كه به اين نام مفتخر و سربلند است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، اين جهاد كبير را شما بايد سرلوحه كارتان قرار دهيد.»

از ظاهر اين سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي، به درستي دريافت مي‌شود كه «جهاد كبير» بايد سرلوحه كار تمامي كساني باشد كه مي‌خواهند از انقلاب اسلامي در برابر هجمه همه‌جانبه دشمنان در شرايط كنوني پاسداري كنند. جهاد كبير به چه معناست؟ جهاد كبير، يكي از انواع جهاد و يكي از دستورهاي مهم خداوند به پيامبر(ص) است. در مكه و پس از به قدرت رسيدن مسلمانان، كفار به طرق مختلف به دنبال آن بودند كه پيامبر خدا و مسلمانان را به تبعيت از خود وادار كنند. در چنين فضا و شرايطي بود كه خداوند خطاب به پيامبر عظيم‌الشأن اسلام به طور مكرر توصيه و امر مي‌فرمود: «يا ايها النبي اتق الله و لاتطع الكافرين». اين آيه امر است و در درون خود هشدار به پيامبر مي‌دهد. اي پيامبر تقوا داشته باش و از كافران تبعيت  نكن و در ادامه همين آيات است كه خداوند به پيامبر(ص) دستور مي‌دهد: «بنابراين از كافران(در هيچ زمينه‌اي) اطاعت مكن و به وسيله قرآن با آنها جهاد بزرگي بنما.»

اكنون و در سال‌هاي پاياني دهه چهارم انقلاب اسلامي، ملت ايران از سوي رهبر و ولي امرش به چنين جهاد مقدسي فراخوان شده است. يكي از شروط لازم براي توفيق ملت و نظام اسلامي در اين جهاد مقدس در برابر كفار و نظام سلطه و استكبار جهاني به سركردگي طاغوت اعظم و شيطان بزرگ يعني امريكا، تبيين و روشنگري و بصيرت‌افزايي است.

مقام معظم رهبري در همين خصوص خطاب به پاسداران مي‌فرمايند: «وظيفه تبيين، امروز بر دوش همه است؛ از جمله بر دوش شما. اينكه بنده روي تبيين اين همه تكيه مي‌كنم، به خاطر اين است كه امروز اين جهاد كبير به ميزان زيادي متوقف به تبيين است؛ تبیين، بيان كردن روشنگري، امروز روشنگري لازم است. سعي كنيد ذهن‌ها را با عمق‌يابي به اعماق حقايق و مسائل برسانيد.»  نگارنده بر اين اعتقاد است كه امر به تبيين از سوي ولي امر به عنوان شرط لازم براي «جهاد كبير» پاسخي در خور طلب مي‌كند.

اين پاسخ بايد در قالب يك نهضت «روشنگري و تبيين» و يك «نهضت بصيرت‌افزايي» در سطح كشور به راه افتد. در اين نهضت كه مي‌‌توان از آن با عنوان «جهاد تبيين» ياد كرد، بايد همه علاقه‌مند به انقلاب اسلامي و پيروان مكتب امام خميني(ره) و رهروان ولايت، بسيج شده و پا به صحنه دفاع از ارزش‌ها بگذارند.

در اين جهاد مقدس تبيين و روشنگري بايد مراجع عظام تقليد، آيات عظام، علما و روحانيون برجسته در سراسر كشور، به رسالت تاريخي خود مبني بر حفظ «اسلام ناب محمدي(ص)» در برابر توطئه‌هاي استكبار و جريان «اسلام امريكايي» همسو با مستكبرين عمل كنند.

در اين جهاد مقدس، بايد اساتيد محترم دانشگاه‌ها، فرهنگيان، نخبگان و صاحب‌نظران، صاحبان قلم و سخن، اصحاب رسانه و تمامي فعالان فرهنگي در جريان مؤمن و انقلابي كشور ايفاي نقش كنند. ماه رمضان در پيش است. اين ماه كه ماه خودسازي و بندگي خداست، فرصت مغتنمي است براي آماده‌سازي ملت جهت حركت در مسير جهاد كبير. بايد مردم انقلابي، مؤمن و هميشه در صحنه‌هاي دفاع انقلاب را نسبت به توطئه‌ها  و نقشه‌هاي پيچيده دشمنان آگاه ساخت.

بايد مردم نسبت به موقعيت و دستاوردهاي راهبردي انقلاب اسلامي آگاه شوند. بايد مردم و خصوصاً جوانان را نسبت به حقايق و واقعيت‌هاي صحنه نبرد جبهه انقلاب اسلامي و جبهه استكبار در منطقه و جهان آگاه ساخت. بايد مردم نسبت به نقشه شيطاني و پروژه نفوذ دشمنان و خصوصاً امريكايي‌ها كه در حال پياده‌‌سازي آن در ايران هستند، آشنا شده و به مقابله با آن و جريان نفوذ بپردازند.

مردم بايد بدانند كه طراحان «اسلام رحماني» چگونه با قرار گرفتن در پشت يك مطلب حق و عنوان زيبا، به دنبال خارج كردن «اسلام انقلابي» از صحنه هستند. مردم و جوانان بايد بدانند كه چه كساني با پشت كردن به راه امام و شهيدان به دنبال سازش با جبهه استكبار و تأمين دنياي خود هستند. مردم بايد بدانند كه «اسلام» منهاي «انقلاب» همان اسلامي است كه تأمين‌كننده منافع امريكا است و حضرت امام(ره)، نام آن را «اسلام امريكايي» گذاشتند.

مردم بايد بدانند كه استكبار و امريكا، از ملت ايران تبعيت و پيروي مي‌خواهد و مسائلي چون هسته‌اي، موشكي و حقوق بشر بهانه‌هايي بيش براي اعمال فشار تا رسيدن به اين مقصد نيست. مردم ايران بايد بدانند كه استقلال، پيشرفت، عزت و قرار گرفتن بر قله‌هاي افتخار و سربلندي، فقط و فقط با ايستادگي، مقاومت و مبارزه با استكبار و امريكا حاصل مي‌شود.

مردم بايد بدانند كه مشكلات كشور با سر تعظيم فرود آوردن در برابر استكبار نه تنها حل نخواهد شد بلكه ملت هويت خود را نيز از دست خواهد داد و از اين رهگذر، سلطه استكبار بر كشور احيا خواهد شد.

آري با نهضت روشنگري، مي‌توان  مردم را با اين حقايق آشنا ساخت و آنان را براي جهاد كبير آماده ساخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس