کد خبر 579202
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

پنج تن از نمایندگان مجلس شورای عربستان اصلاحاتی را ارائه داده‌اند که در صورت تصویب، تغییرات ریشه‌ای در قوانین مربوط به سفر زنان این کشور به وجود می‌آورد.

به گزارش مشرق، روزنامه «عکاظ» عربستان به نقل از مقامات مسئول در مجلس شورای این کشور اعلام کرد پنج تن از نمایندگان این مجلس، پیشنهادی برای برای برخی اصلاحات در قوانین سفر ارائه داده‌اند.

بر اساس گزارش مذکور، پیشنهاد مذکور خواستار اصلاح سه ماده از 11 ماده قانونی مربوط به گذرنامه است که اگر مجلس با آن موافقت کند ، تغییرات ریشه‌ای در این زمینه به وجود خواهد آمد.

این اصلاحات شامل اعطای گذرنامه به زنان بدون موافقت «سرپرست» است همانگونه که بر اساس اصلاحات پیشنهادی، از این به بعد سرپرست خانواده فقط حق اعطای اجازه یا عدم آن درباره فرزندان زیر سن قانونی و کسانی را که قانونا تحت کفالتش هستند، (در این خصوص) دارد و این به معنای آن است که فرزندان بالای 18 سال و همسرش دیگر نیازی به اجازه وی برای صدور گذرنامه ندارند.

پیشنهاد‌ دهندگان این قانون منتظر ارائه آن در جدول کاری مجلس عربستان هستند؛ اصلاحات پیشنهادی به تقویت جایگاه زنان عربستانی و عدم تفاوت گذاشتن میان آنها و دیگر شهروندان در حقوق مدنی و نیز عدم سوءاستفاده از گذرنامه توسط سرپرست زن کمک می‌کند.

این پیشنهاد در حالی ارائه می‌شود که زنان در عربستان از داشتن برخی حقوق مسلم مانند رانندگی محروم هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس