همزمان با آغاز عملیات آزادسازی شهر رقه، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، اگر واشنگتن و مسکو حمایت هوایی و زمینی هماهنگ علیه تروریسم داشته باشند، حملات تمام عیار برای آزادسازی "پایتخت خودخوانده" داعش بهتر و سریع‌تر پیش می‌رود و مسکو برای چنین هماهنگی آمادگی دارد.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: آزادسازی رقه سوریه و موصل عراق بدون تردید از اهداف ائتلاف ضد داعش است. اگر نیروهای نظامی روسیه و آمریکا هماهنگی اقداماتشان را آغاز کنند، باز پس گیری آنها می‌تواند سریعتر و موثرتر صورت بگیرد.

لاوروف گفت: همین الان فرصت انجام هماهنگی وجود دارد و من با پذیرش مسئولیت آن اعلام می‌کنم که مسکو برای چنین هماهنگی‌ آمادگی دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به نیروهای کرد و سوریه افزود: معتقدیم که نیروهای هوایی روسیه و نیروهای ائتلاف تحت امر آمریکا باید به نحوی همگام و هماهنگ عمل و به کسانی که در میدان نبرد با گروه‌های تروریستی مقابله می‌کنند، کمک کنند.

یک مقام آمریکایی در پی بیانیه حزب "اتحاد دموکراتیک" کردها مبنی بر آغاز حملات علیه رقه، تایید کرد که نیروهای تحت امر کردها از ائتلاف زیر نظر آمریکا باز پس گیری منطقه‌ای در شمال رقه را شروع کرده‌اند.

به گفته استیو وارن، سخنگوی ائتلاف تحت امر آمریکا، حدود 3000 تا 5000 تروریست داعشی الان در رقه حضور دارند.

رقه در سال 2013 به دست داعشی‌ها افتاد. یک سال پس از آن این شهر به عنوان پایتخت خلافت خودخوانده داعش معرفی شد. از آن زمان تاکنون این شهر با حملات هوایی دولت سوریه، روسیه، آمریکا و سایر کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش روبرو بوده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    شیطان سرخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس