توجه داشته باشید تیزر ها و ویدئو هایی که در فروشگاه ها روی تلویزیون ها مشاهده می کنید کاملا براساس نور محیط کالیبره شده و رنگ بندی موجود در تصاویر به نمایش درآمده نیز با محاسبات فراوان و طبق اصول خاصی طراحی شده اند.

به گزارش مشرق، خرید محصولات فناورانه ای هم چون تلویزیون، موضوعی نیست که بتوان راهنمای دقیقی برای آن در چند سطر ارائه داد، اما با این حال اگر تصمیم به خرید تلویزیون جدید و یا تعویض تلویزیون منزل خود دارید، نکات زیر می تواند در انتخاب این کالا به شما کمک نماید.

 کیفیت تصویر با مشخصات فنی ارائه شده، به راحتی قابل اندازه گیری نیست

هنگام خرید تلویزیون شما با انواع اعداد و ارقام و شاخص هایی که ناظر به کیفیت تلویزیون ارائه می شوند، مواجه می شوید. توجه داشته باشید که زیاد روی این موارد وسواس به خرج ندهید.

چرا که تمایز بین این شاخص ها در عمل کار ساده ای نیست. به گزارش جام جم کلیک، تنها اعداد دارای اهمیت در این برگه های گمراه کننده، وزن، ابعاد و تعداد ورودی ها و خروجی ها هستند و مواردی هم چون نسبت کنتراست، سرعت تعویض فریم، نرخ پاک سازی حرکت و حتی گزینه هایی همچون زاویه دید در تلویزیون های LCD و LED-backlit از آن دست اطلاعات حاشیه ای یادشده هستند.

همچنین توجه داشته باشید که تلویزیون LED لزوما تصویر باکیفیت تری را در اختیار شما قرار نمی دهد. چرا که LED واقعی حداقل با قیمت های دو، سه میلیون در بازار پیدا نمی شود. همچنین کابل های HDMI همراه تلویزیون را هم که خریداری می کنید، با شرط اصل بودن، تقریبا دارای کیفیت های یکسانی هستند!

 بزرگ تر ها واقعا بهترند

اگر جزو افرادی هستید که در اتاق خواب نیز به مشاهده تلویزیون می پردازید، پیشنهاد می کنیم تلویزیون 32 اینچی را برای اتاق خواب و تلویزیون 50 اینچی را برای اتاق نشیمن (به عنوان تلویزیون اصلی) درنظر بگیرید.

گزینه های بیشتر از 60 اینچ هم می توانند انتخاب های خوبی باشند چرا که تجربه نشان داده لذت تماشای تلویزیون هنگامی چندین برابر می شود که تلویزیون شما بزرگ تر باشد.

توجه داشته باشید هنگامی که با محدودیت بودجه مواجه باشید درکنار گزینه های مختلفی همچون کیفیت 4K، اسمارت بودن یا برخورداری از سرعت تعویض فریم بالا (refresh rate)، اندازه تلویزیون است که بهترین انتخاب باتوجه به بودجه محدود را برای شما رقم می زند.

 کیفیت 4k، در نسل جدید تلویزیون ها

امروزه بیشتر برند های معتبر تلویزیون، از تلویزیون های 4K خود رونمایی کرده اند و با ورود برند های دیگر به این عرصه، رقابت در تولید تلویزیون ها و صفحه نمایش های 4K بیش از پیش داغ شده است.

 4کی یک وضوح تصویری استاندارد در فیلمبرداری و کارت گرافیک رایانه است و تعداد پیکسل های فرمت 4کی چهار برابر فرمت فول اچ دی هاست.

در تشریح بیشتر این موضوع، همین بس که تلویزیون های اچ دی با کیفیت 1080p؛ رزولوشنی برابر با 1920 در 1080 پیکسل دارند و در استاندارد 4K این رزولوشن به 4096 در 2160 پیکسل می رسد. یعنی رزولوشنی 4 برابر استاندارد 1080p که هم اکنون در تلویزیون های اچ دی و دیسک های بلو-ری در دسترس است!

 یک نکته بسیار مهم

سنجش کیفیت تصویر تلویزیون بدون خرید آن و قراردادن آن در منزل شما تقریبا غیرممکن است چرا که عوامل مختلفی همچون کیفیت تصویر از منبع، میزان روشنایی اتاق، تنظیمات نور و رنگ تلویزیون و حتی رنگ بندی در تصاویر به نمایش درآمده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و فقط در منزل خود می توانید کیفیت نهایی را مشاهده کنید. توجه داشته باشید تیزر ها و ویدئو هایی که در فروشگاه ها روی تلویزیون ها مشاهده می کنید کاملا براساس نور محیط کالیبره شده و رنگ بندی موجود در تصاویر به نمایش درآمده نیز با محاسبات فراوان و طبق اصول خاصی طراحی شده اند.

هیچ گاه نباید انتظار داشته باشید در منزل نیز تصاویری با کیفیت مشابه برای شما به نمایش درآید.

همچنین اکثر شبکه های تلویزیونی و برنامه های مختلف دارای کیفیت فیلم برداری مختلفی هستند که در اغلب موارد نیز این کیفیت بسیار کمتر از کیفیت ویدئو های به نمایش درآمده در فروشگاه های مربوطه است.

اما در خصوص حدود قیمت ها، هم اینک گشتی در فروشگاههای اینترنتی کالا نشان می دهد تلویزیون های زیر 32 اینچ، کمتر از 800 هزار تومان، تلویزیون های بین 32 تا 40 اینچ حدود 900 تا دو میلیون و 750 هزار تومان، تلویزیون های 42 تا 49 اینچ، قیمتی بین یک میلیون و 500 تا 4 میلیون و 700 هزار تومان و تلویزیون های 50 تا 65 اینچ نیز قیمتی بین دو میلیون و صد هزار تا بیش از 22 میلیون تومان دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس