محمد سرشار اميدوارم با نگاه ويژه به شبكه كودك و نوجوان پخش آگهي‌هاي بازرگاني را در اين شبكه متوقف كنيم. سرشار دليل اين كار را نيز بي‌دفاع بودن مخاطب كودك در برابر تبليغات بازرگاني دانست.

به گزارش مشرق، محمد سرشار با اشاره به راه‌اندازي شبكه «پويا» از سال 91 و تأسيس شبكه كودك و نوجوان از 20 ارديبهشت‌ماه امسال گفت: برنامه‌هاي شبكه تازه تاسیس كودك و نوجوان از اول مهر با همان لوگوي «پويا» پخش خواهد شد.

به گفته مدير شبكه كودك و نوجوان كه از پاييز دو كانال «خردسال» و «كودك» را مديريت خواهد كرد، اين برنامه‌ها در سه محور دنبال خواهد شد: 1- ارتقاي كانال تلويزيوني پويا، مخصوص مخاطب خردسال كه 50 درصد از برنامه‌هايش ايراني خواهد بود و از ساعت 8 تا 14 برنامه پخش خواهد شد. 2- پخش آزمايشي كانال تلويزيوني كودك كه روي فركانس كانال پويا از ساعت 14 تا 22 فعاليت خواهد كرد و 50 درصد برنامه‌هاي اين كانال نيز ايراني خواهد بود. 3- كاربردي‌سازي مطالعات انجام شده در زمينه نظريه‌هاي تربيتي طي «منظومه صيرورت كودك‌ تراز.»

سرشار افزود در حال مطالعه روي ايجاد شبكه نوجوان هستيم و زماني كه به تجربه لازم رسيديم كانال تلويزيوني نوجوان نيز راه‌اندازي خواهد شد.

مدير شبكه كودك و نوجوان در پاسخ به سؤالي درباره حضور برنامه‌هاي مشاركتي و تبليغات بازرگاني با ابراز اميدواري از ارائه تسهيلات توسط دولت به صداوسيما براي كاهش كلي حجم آگهي‌هاي بازرگاني گفت: اميدوارم با نگاه ويژه به شبكه كودك و نوجوان پخش آگهي‌هاي بازرگاني را در اين شبكه متوقف كنيم. سرشار دليل اين كار را نيز بي‌دفاع بودن مخاطب كودك در برابر تبليغات بازرگاني دانست.
 
شبكه كودك محبوب در آن سوي مرز‌ها
محمد سرشار در پاسخ به سئوالی درباره برنامه شبكه كودك براي كودكان ساير كشور‌ها كه زبان اول يا دومشان فارسي است و از طريق ماهواره برنامه‌هاي اين شبكه را دنبال مي‌كنند، گفت: در حاشيه بازار فيلم اسلامي ديداري با مدير يكي از شبكه‌هاي افغانستان داشتم و وي به من گفت كه در ميان افغان‌هايي كه فارسي صحبت مي‌كنند شبكه «پويا» محبوب‌ترين شبكه كودك است و حتي خانواده‌ها تلاش مي‌كنند با خريد تلويزيون‌هاي تايمردار زمان خود را تنظيم كنند تا برنامه‌هاي اين شبكه را از دست ندهند.

سرشار دليل اين محبوبيت را ابتدا در علاقه مردم فارسي زبان به ايران و در مرحله دوم اطميناني دانست كه خانواده‌ها نسبت به محتواي برنامه‌هاي تلويزيون ايران دارند. وي همچنين با انتقاد از برنامه‌سازاني كه سبك زندگي در تهران را به كل كشور تسري مي‌دهند گفت، ما برخلاف امريكا كه سعي در از بين بردن خرده‌فرهنگ‌ها و يكسان‌سازي فرهنگي دارند، در كشورمان همزيستي مسالمت‌آميزي ميان اقوام ايراني داريم و از اين لحاظ نمونه منحصر به فردي در جهان هستيم. از اين‌رو تلاش مي‌كنيم در برنامه‌ها هم به اين همزيستي و توجه به اقوام بپردازيم.

منبع : روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اهوازی ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    در کنار شبکه پویا باید یک شبکه دیگر راه اندازی شود.شبکه ها باید بخش بندی شوند مانند بخش نونهالان و کودکان و خردسالان و بخش نوجوانان و البته باید به تفاوت دختر و پسر هم توجه گردد.
  • شهین صادقی نامدار ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    از مدیر شبکه پویا نونهالان خواهش میکنم تا ساعت 20 شب برنامه داشته باشید چون پسر من واقعا با شبکه شما اختلال خواب پیدا کرده و پرخاشگر شده مگه بچه ها نباید ساعت 9 بخوابن شبکه نونهالان برنامه زندگی خیلی هارو خراب کرده بیایید برگردیم به قدیم حد عقلش این بود که بچه ها دیگه ساعت 7شب به بعد دیگه برنامه نداشتند خواهش می کنم رسیدگی شود این حرف اکثر خانواده اس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس