کد خبر 57795
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۲

شاعر انقلاب بحرين با تأكيد بر غيرقانوني بودن روند دستگيري و بازجويي خود فاش كرد افرادي از خاندان آل‌خليفه به سازمان‌دهي شكنجه زندانيان اقدام مي‌كنند و برخي خود نيز مشاركت مي‌كنند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، آيات القرمزي امروز چهارشنبه در دومين گفت‌وگو با شبكه خبري العالم پس از آزادي مجدد اعلام كرد: دستگيري‌ها در بحرين در چارچوب آنچه از آن به نام حفظ امنيت دولت ياد مي‌شود انجام مي‌گيرد.

آيات درباره نحوه دستگيري مجدد گفت: نيروهاي امنيتي شبانه بدون داشتن حكم بازداشت علاوه بر تخريب و آسيب رساندن به اثاثيه منزل مرا دستگير كردند.

وي افزود: همه اين اقدامات در چارچوب عدم رعايت قانون و قانون شكني نيروهاي نظام انجام گرفته است.

قرمزي همچنين به استفاده نيروهاي آل خليفه از انواع روشهاي شكنجه جسمي و روحي عليه وي و ساير زندانيان در زندانهاي بحرين اشاره و تأكيد كرد: معمول‌ترين روش‌هاي شكنجه در زندانهاي آل خليفه ضرب و شتم و شوك الكتريكي است.

وي تاكيد كرد كه در زندان‌هاي بحرين شيوه‌هايي براي شكنجه اتخاذ مي‌شود كه بر خلاف همه قوانين مندرج در معاهدات حقوق‌بشر بين‌المللي است به طوري كه شماري از زندانيان از شدت شكنجه هايي كه بر آن ها اعمال شد، در زندان جان سپردند.

وي با اشاره به اينكه شكنجه‌ها در زندان‌هاي بحرين گسترده است افزود: درباره اطلاع دولت از شكنجه‌ها و نظارت رسمي بر آن شكي وجود ندارد؛ تاجايي كه برخي اعضاي خانواده حاكم نيز شخصا در شكنجه بازداشت شدگان مشاركت مي‌كنند.

آيات با اشاره به اينكه هرگونه تحقيق بي‌طرف درباره شكنجه در زندان‌هاي بحرين رژيم آل خليفه را رسوا خواهد كرد، افزود: مسئولان بحريني تن به تحقيق در اين باره نخواهند داد؛ چرا كه نتايج آن پرده از اقدامات گسترده سركوب و ظلم عليه ملت بحرين بر مي‌دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس