کد خبر 577537
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی در واکنش به توهین جدید «جان کری» به «ظریف» شکست‌های آمریکا در مقابل با ایران را به وی یادآوری کردند.

 به گزارش مشرق، بتازگی «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در جمع کارمندان سفارت کشورش در وین گفت رسیدن به توافق تاریخی 1+5 و ایران و چگونگی تسلیم شدن وزیر خارجه ایرانی‌ها در مقابل قدرت متقاعدکننده آمریکا، خاطرات ارزشمندی برای بازگو کردن در جمع نسل‌های آینده آمریکاست.

این سخن وزیر خارجه آمریکا واکنش کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت و موجب شد تا ایرانیان شکست‌های آمریکا در رویارویی با ایران را یادآوری و این کشور استکباری را متوجه جایگاه اصلی خود در برابر قدرت ایران کنند.

{$sepehr_album_40480}

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا 5 روز پیش در حاشیه سفر به وین برای شرکت در نشست صلح سوریه، با کارکنان سفارت کشورش در اتریش دیدار و خاطره‌های دوران مذاکرات هسته‌ای را برای آنها بازگو کرد.

بر اساس گزارش ویکلی استاندارد، کری که معمولاً در سفر به کشورهای گوناگون، با کارمندان سفارتخانه‌های آمریکا در آن کشورها دیدار می‌کند، در دیدار با کارمندان سفارت وین که شاهد روند مذاکرات ایران و 1+5 و اعلام توافق وین بودند، به آنها پیشنهاد کرد که در آینده، خاطرات مربوط به این اتفاق «تاریخی» را برای نوه‌هایشان تعریف کنند.

کری خطاب به کارکنان سفارت گفت: «ما سال گذشته و سال قبل از آن، با نشست‌های بیشماری که اینجا برگزار شد، شما را تحت فشار گذاشتیم. بنابر این شما به واقع بخشی از یک سفر عجیب بودید که به یک نتیجه تاریخی منتهی شد، شما می‌توانید آن را همیشه با خود داشته باشید.»

کری ادامه داد: « ... حتی می‌توانید کمی پیاز داغ قضیه را زیاد کنید و برای نوه‌هایتان تعریف کنید که چگونه در یک اتاق نشستید و ظریف را مجبور کردید که در برابر قدرت متقاعدکننده شما، تسلیم شود.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    والا این اصلا بهش نمی خوره که واکنش کاربران باشه.بیشتر شبیه واکنش یک کاربره. ضمن اینکه ما در زمان احمدی نژاد کم بهمون توهین نشد.اهانت هایی که این در برابرش هیچ حساب می شه اما چرا اون موقع این همه هیاهو و پوستر و شعار و... نبود؟!
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    واقعا" برای امثال تو متاسفم ، خواستم چیز دیگر هم بنویسم گفتم ....
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    مزدوران بی جیره و مواجب آمریکا در میان فارسی زبانان زیاد شده احتمالا اینها از کارمندان فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا و سیا هستند که کامنتهایضد ملی میگذارند
  • اهوازی ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • تیرداد ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    بیگانه هیچ تقصیری بابت این حرف نداره...چون ما خودمون مقصریم...سخن امام راحل رو فراموش کردیم و از یاد بردیم که فرموده بود امریکا دشمن قسم خورده ی ما هسش...بعدشم کری خودش دامادش ایرانی هسش....نوه اش ایرانی هسش این حرفای کشکی چیه که میزنه.........
  • رجبو ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    اقای کری مرد باسوادیست و اگرچیزی گفته حتما چیزی هست که پس از اینها خودشو نشون میده
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    احمدی نزاد کجایی؟ آخ احمدی نزاد کجایی که از این همه تحقیر جانمان به لب اومد.
  • امیر ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    سلام...اول پیشنهاد میکنم منفی هاتو ببینی...دوم اینکه مسئله اصلا دولت ها نیستن...مسئله "ملت ایرانه" که بهش توهین شده و باید متقابلا جواب داده بشه...عادت کردید همه چیو بدوزید به دولت هااا
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرک بر امریکا مرگ بر آمریکا مرگ برآمریکا مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس